Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 4. juni 2011

Klokkebusk og Dronningebusk

Åh - hvilken er skønnest?  Heldigvis skal jeg ikke vælge, for jeg har dem begge...


Her ser I "Kolkwitzia amabilis" i hel figur - endnu ikke helt udsprunget. Den vil pynte i rigtig lang tid her ved indgangen til terrassen.



Og her er en af vores klokkebuske, kan desværre ikke huske sortsnavnet.


... kan ikke få nok af nærbilleder - og kan ikke vælge, så I får det hele:




Denne vi også blomstre i adskillige uger - slet ikke nogen dårlig ting at ha' i sin have.
Til slut klokkebusk med broget løv og helt lyse blomster:

12 kommentarer:

  1. Skjønne bilder av klokkebusker! Jeg kan heller ikke velge hvem som er vakrest:o)
    Jeg ønsker meg en lysrosa klokkebusk til min have!

    ha en fin dag!
    Knus,Helene

    SvarSlet
  2. Hei!
    Oppdaget enda en fin blogg.
    Mange fine planter du viser
    dette var en fryd for øyet.
    Er også veldig glad i planter og hage :)
    Vil gjerne linke og følge din blogg.
    Takk for titten hos deg.
    Haen fin dag i Juni og god helg.

    SvarSlet
  3. Dejlig blog du har her, den må vist på min læseliste :o)

    Klokkebusken er bare dejlig, jeg har selv lige indført den i efteråret i en helt mørk variant. Jeg er også temmelig lun på den med de brogede blade.

    Kan godt forstå du har svært ved at vælge din favorit, men det er da heldigvis et herligt luksusproblem ;o)

    Nu må jeg ud i solen igen... jeg vender tilbage :o)

    SvarSlet
  4. Begge planter er dejlige, og jeg har også et eksemplar af hver. Dronningebusken er dog den jeg nødigst ville undværre, syntes de er så flotte, når de dtår i fuldt blomsterflor :-)

    SvarSlet
  5. Tak for nederste foto - så fik jeg vistnok opklaret, hvad det er for en af naboens buske, der har stukket et par grene igennem plankeværket ind til mig :)

    SvarSlet
  6. Ja de buske er også dejlige, jeg har flere forskellige klokkebuske, en lilla og en rød. Så har jeg også den brogede og tre dronningebuske.
    Men jeg har jo også meget plads.
    Det er dejlige billeder, du har taget.

    SvarSlet
  7. Klokkebusk er også en favorit hos mig - smuk og nem - jeg har den mørkerøde Weigela Bristol Ruby og det er lykkedes for mig at lave en ekstra busk af topskud der har slået rod. I efteråret fik jeg endelig fat på en hvid klokkebusk - den havde jeg ønsket mig i flere år.
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  8. Hej,
    Sikken en skøn dronningebusk. Jeg købte selv en i efteråret. Den er vokset pænt meget i år, og jeg håber sådan at den vil blomstre bare lidt i år.

    SvarSlet
  9. Piękna kolkwicja i krzewuszki, pozdrawiam :)

    SvarSlet
  10. Carpe Diem og Fru Friis - Velkommen, det var da hyggeligt :)

    Tak for jeres alles søde kommentarer. Selvom både dronningebuske og klokkebuske er rimeligt almindelige, så bliver de jo ikke mindre skønne af det og sjovt at høre at I har samme mening.

    Berit, jeg har også en Bristol Ruby, men er i tvivl om det er den viste på billedet, da jeg har én, der er lidt mørkere.

    Ulla

    SvarSlet
  11. Så fin din klokkebusk er min vil jeg ikke ta bilde av en gang, klipper du den ner?
    Ha en super duper lørdag ,Marit,

    SvarSlet
  12. Marit, ja, vi klipper lidt i den når den bliver for stor, men indtil nu har det mest været lidt grene hist og pist, da den ikke er for stor endnu.

    Ulla

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.