Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 24. april 2021

Lidt forårsguf


Uden ord.... tiden tillader ikke megen tekst, men blot et lille blomsterpip fra mig her på denne kølige solskinslørdag.


De svovlgule anemoner minder mig om en kær haveblogger

Den mindste af vore to opstammede rhododendron er sprunget ud.
W. Gartendirector Glocker - nok fordi den har stået i drivhus.



De to hængende blomsterkurve er blevet plantet til med bl.a. petunia. De hænger i det fri om dagen og bliver taget ind om natten i drivhuset for at sikre dem mod den vedholdende nattefrost.










24 kommentarer:

  1. Herligt med et lille pip fra dig, og godt at se, der sker noget i haven, det gør der selvfølgelig, men godt at se hvad der sker.
    Knus

    SvarSlet
  2. Skønne forårsbilleder - hvor har du mange smukke blomster!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja - det er vældigt fint derude i det gule og hvide bed.
      Det er også lige uden for vores køkkenvinduer og ved indgangen, så jeg tilstræber at supplere med blomsterløg hvert år.

      Slet
  3. Herlige forårslækkerier. Og dine hængene kurve er smukke. Men hapser fuglende ikke "fyldet" til deres reder.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Du tænker på om fuglene hapser selve bundmaterialet i kurvene? Det er sådan noget kraftigt materiale, det har vi ikke oplevet at fuglene er interesserede i.

      Slet
  4. Slet ikke nødvendig med ord - vi nyder bare alle de flotte blomster. Smart ide med kurvene, som kan tages ind efter behov.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor sødt skrevet - tusind tak.
      Ja, det med kurvene er for at komme i gang i god tid, så vi hurtigst muligt kan få flotte blomsterkurve.

      Slet
  5. Åå den gula tulpanen - vilka härliga solar mot backen :) Tiden räcker knappt till just nu - jag känner igen problemet.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er travlt her om foråret, men det er en skøn tid.
      Jeg elsker gule tulipaner :)

      Slet
  6. Ikke så tosset med lidt lørdags-guf fra dig! Billederne taler jo for sig selv.

    Rigtig god søndag!
    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Glad for at høre at du nød guffet. God søndag til dig, Ulla

      Slet
  7. Hej Ulla!
    Bilder som man blir glad av. Ha en fin söndag.
    Hälsningar Marika

    SvarSlet
  8. Guf kan man ikke få for meget af😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre - jeg fortsætter også i samme spor i dag...

      Slet
  9. Deilige vårbilder. Godt å ta noen runder i hagen og få med seg det som skjer.
    Her har vi fortsatt frostnetter, og det blir det tre fire netter til. Spent på hordan det går.
    Ha en fin dag/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eirin, ja, det er slemt med den nattefrost, den er også stadigvæk hos os nogle nætter.
      God weekend.

      Slet
  10. Foråret er godt i gang hos jer, dejlige billeder :-)
    De hængende kurve bliver fine, er det Slangeskæg du har i siden.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi håber da at de bliver fine - nu har vi tyvstartet i hvert fald.
      Ja, det er sort slangeskæg - det er en prøve...

      Slet
  11. Fint at du blander dig i fuglenes kor og pipper med. Jeg har nydt dine billeder. De hvide påskeklokker er bare så smukke.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg pipper gerne med, og hygger mig med det når jeg endelig får pc'en tændt :)
      Den private pc, altså - for jeg sidder jo ved arbejds-pc i 8 timer hver dag og somme tider gider jeg så ikke mere...

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.