Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 16. april 2021

ANEMONER

 

A N E M O N E R


... for alle pengene :)








Dette anemonetæppe er ikke det oprindelige fra da jeg oprettede min blog. Dette er er et relativt nyetableret i bedet ude i indkørslen - og jeg har i dag oplevet folk standse op og sige "nøj, det er flot".

Så bliver man da glad.

Anemonerne stråler om kap i det dejlige solskin - det er en herlig blå farve og jeg ER bare glad for mit anemonetæppe.

PS:  Det oprindelige "tæppe" i det gamle staudebed er delvist gået til pga. bedomlægning, meeeen - der er nu flere små klumper, og de får lov at brede sig igen.

Rigtig god weekeend til alle der læser med her.



15 kommentarer:

  1. Ja anemonerne er så smukke nu, jeg har også taget billeder af mine, men så fint et tæppe som dine er de nu ikke. Lækre billeder, jeg kan godt forstå, folk står stille og beundrer dem.
    Knus

    SvarSlet
  2. Ih hvor er det også flot. Hvad har du i bedet bagefter?
    God weekend til dig også.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke noget særligt - jeg arbejder på at finde en løsning, men det er jo under den store magnolie, så der er nok ikke så meget der kan gro.

      kh

      Slet
  3. Hvor fint at forbipasserende også har glæde af dit anemonehav - det er meget smukt!

    SvarSlet
  4. Åh ja anemonerne nu, så skønne. Jeg købte osse nogle nye sidste efterår. Søde små puder, men engang bliver de forhåbentlig et tæppe som dit.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
  5. Nej hvor er de flotte. En fantastisk blå farve, men de hvide lyser helt utrolig op i solen. Jeg prøvede at sætte nogle løg for nogle år siden uden held, men nu får jeg lyst til at prøve igen. Det er ved denne årstid, at man virkelig trænger til noget farver.

    SvarSlet
  6. Ja, nu er det nu din blog lever 110% op til sit navn, og det er godt du griber chancen og viser os de dejlige billeder af anemonetæpperne. Dejlige blå farver!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  7. Hej!
    Ja men visst är det fint, tror jag skall prova med anemoner igen. De stannar inte kvar länge hos mig.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlet
  8. Ljuvliga anemoner! Jag vill också ha ett blått anemonhav :)
    KRAM från Titti

    SvarSlet
  9. Hvis nogen skal vise dejlige anemonebilleder, må det da være frk. Anemone. Hvis jeg boede i dit nabolag, ville jeg lægge min søndagstur forbi og stoppe op og sige “åh, for smukt!”

    Hilsen Elna

    SvarSlet
  10. Jeg kan godt forstå, at jeres Anemonetæppe bliver beundret, det er godt nok flot.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  11. Vilken vacker matta av anemoner du har. Det tar tid att få till dem men väl värt att vänta på. Har du börjat få fröplantor som varierar lite i färg också? De har börjat dyka upp på ett ställe här.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina, anemonerne breder sig lige så stille år for år, hvis jeg undgår at rode for meget rundt i dem. Jeg ved faktisk ikke hvor den hvide farveklat er kommet fra.

      Slet
  12. Dette er virkelig vakkert!!
    Skulle gjerne fått våre anemoner til å trives på samme måte. Skjønner godt at du er glad i anemoner:-)
    Ha det godt/Eirin

    SvarSlet
  13. Kære alle, tusind tak for jeres søde kommentarer - det er klart at jeg er glad for mine anemoner og dejligt at også andre skønner på dem. :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.