Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 15. juli 2018

Sommerhaven - Liljerne



Vi har haft en uges ferie og har bare nydt tilværelsen. Har været ude at se lidt og boet nogle nætter hjemmefra og har været sammen med alle vores børn indtil flere gange.
Har nydt de skønne sommerdage i haven og fået lavet en del i haven.

Da ferien begyndte, tænkte jeg at der nok skulle blive tid til at læse op på en masse blogge og selv lave nogle indlæg.

Men helt ærligt - jeg elsker solen og det dejlige vejr og kunne slet ikke samle mig sammen til at sidde ved min pc - og at læse blogs på min telefon, det er altså for sølle.



Som andre steder i landet er der knastørt i haven, men vi har valgt at vande en del af vores planter, f.eks. de fleste roser og hortensia og har også måttet bundvande et par rhodo'er som efterhånden hang slemt.

Liljerne blomstrer helt fantastisk lige nu og mens jeg kigger lidt på billeder til kommende indlæg - så får I liljerne her - jeg har rigtigt meget at vise fra ferien.

Her er de mandshøje liljer i det "nye" rhododendronbed - de er lige så høje som træet i midten af bedet !  Men så behøver man ikke at bukke sig for at dufte til dem :)









I morgen er venter ny arbejdsuge - ja, dem er der faktisk udsigt til rigtigt mange af før vi igen kan holde ferie.




14 kommentarer:

  1. Skønne Liljer. Mine de orientalske er ikke rigtig begyndt endnu, men det er tæt på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er fantastiske - især om aftenen når man nyder livet på terrassen, så kommer duftene helt tæt på.

      Slet
  2. Sikke en masse skønne liljer i king size:) Ja, det er dejligt med ferie, men I har den åbenbart delt, hvilket jo også er udmærket. Jeg glæder mig til at se billeder fra jeres tur.

    SvarSlet
    Svar
    1. King Size er vist det rette navn på disse - de er højere end mig... Ja, vi har vores hovedsommerferie til gode - sidst i august.

      Slet
  3. Mycket vackra liljor... Jag gillade den vita med röda prickar i.. lagom mängd för mig. Och sen den orangerosa stora - mycket fin. Liljor börjar här också och någon art har redan blommat över. De verkar vara de enda som blommar när de brukar.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina, vi nyder også liljerne og synes at de står pænt længe til trods for det varme vejr. Nogle er dog færdige for i år her også. Ha det gott også.

      Slet
  4. Skønne iljer. Nej, sommervejret/tørken lægger faktisk ikke op til at opholde sig i blogland, hverken som læser eller skribent.

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh... men hen på aftenen går det alligevel - og så kommer man for sent i seng... ak ja :)

      Slet
  5. Hej Ulla!
    Så vackra liljor, de blommar för fullt här med. Ser ut att trivas fint i värmen.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika, tak for din kommentar - dejligt at høre at du også har liljer i blomst.

      Slet
  6. Herj Ulla

    Dejlige liljer - her har tørken stoppet en del.
    Bloggeriet er klart påvirket af det ekstreme vejr - sådan må det jo være:)

    Ha en dejlig uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig et anderledes haveår i år - med andre udfordringer end vi plejer - men man er da utaknemmelig hvis ikke man kan nyde sommervejret - nu hvor det endda er sommerferie for en stor del af befolkningen.

      Slet
  7. Nydelige liljer som blomstrer hos deg nå. Jeg liker veldig godt liljer, og skulle ønske jeg hadde flere i hagen.
    Ønsker deg en fortsatt fin sommer.

    Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde, Vivi - det er virkelig dejligt med liljer og jeg har købt et par nye hvert år i september - så kan man øge bestanden stille og roligt.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.