Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 17. juli 2018

Aftenrapport fra en slangetæmmer

Regnen/uvejret gik uden om os.   .....  :(  ......

Tordenuvejr kunne jeg nu også nemt undvære, men regnen havde været kærkommen.

Så jeg har i stedet haft min vanlige aftenleg med slangerne - de grønne af plastik, altså.

Jeg viser lidt blandede billeder af forskelligt fra haven  - billederne er taget inden for de sidste 3-4 dage.

Først et delvist oversigtsbillede fra vores store terrasse, I kan godt se at her er blevet nydt mangen skøn sommerdag i år.

Jeg elsker at man kan bruge sin terrasse og leve udelivet og også nyde de skønne sommeraftener.

Det er hvad vi alle drømmer om hele den lange vinter, og nu har vi den - sommeren.

Vist er det meget varmt, men man kan jo trække i skygge og sørge for at drikke vand dagen lang.

Ingen klager over varmen !
























Roserne har det nogenlunde godt, men det er bestemt kun fordi jeg vander flittigt. Ovenfor er det Mme Alfred Carriere der igen er kommet i blomst, og til højre den nye Strawberry Hill.

Nedenfor er det til venstre Lady Emma Hamilton og til højre et eksempel på lusebekæmpelse. Vi sprøjter ikke vore roser, hverken mod lus eller mod rust og andre sygdomme. Men i år har vi mange mariehøns og der er da også lidt føde til dem.... :)
























Clair Austin

Odyssey

Astrid Lindgren

Lidt sommerblomster:




Clematis:

Første to billeder er af Madame Julia Correvon (den mørke) og Emilia Plater (den lyslilla) - de er i år blevet slyngveninder.
























Comtessse de Beauchoud - en ufattelig smuk clematis, der har blomstret i 1½ måned nu.



Madame Julia Correvon
Etoile Violette


Prince Charles
I forgrunden ny plante:  Indianermynte - den er kommet godt fra start



Solhattene trives fortrinligt og liljerne også.






Et lille kig til dammen:



Håber at mange af jer fik den tiltrængte regn her til aften - jeg har da hørt at det har regnet heftigt flere steder.

Fortsat god sommer :)



17 kommentarer:

  1. Hej fru slangetæmmer:-)
    Det ser altså godt ud i jeres have, man kan se du har været en flittig vandspreder. Dejligt at læse det er mariehøns og andet der står for lusene.
    Her klare roserne sig forbavsende godt i tørken, jeg vander kun dem i krukker, men de andre ser altså også sunde ud, der er dog ingen blomster pt.
    Vi var heller ikke heldige at få gavn af den regn i går, var ellers optimist og hev havehynderne ind, for det så ud som om, og det tordnede..
    God dag
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette og tak for din fine hilsen. Jeg er forbavset over at høre at dine roser holder uden vanding, det tror jeg ikke at mine ville kunne klare. Her hænger floks, sommerfuglebuske og en mængde stauder, men sådan får det være. Resten får vand.
      Hav en skøn torsdag. Knus

      Slet
  2. Heller ingen regn her, tværtimod er der ikke udsigt til regn i lang tid, måske en måned. Så jeg må beklage, jeg deler ikke din begejstring for varmen. 25 grader ville være fint, men 30 er altså for meget, men det nytter ikke, det er som det er. Jeg bekymrer mig nu også en del over det i det hele taget tørkeramte land med risiko for brandfare, derfor nyder jeg ikke varmen så meget som I gør, men godt der er nogle, der er glade for det, og det er vist mange.
    Jeg vander ikke roserne, kun rhododendron, men det er også fast arbejde med slange hver aften.
    Knus og dejlig varm dag til jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, 25 grader ville være fint, men jeg tænkte nu mest på den jammer vi havde sidste år over manglende sol og sommer, det er ikke nemt at gøre alle tilfredse. Skovbrande, trængte landbrug mm er virkelig ikke godt og selvfølgelig håber vi på snarlig regn, men det kommer jo ikke og så må vi hutle os igennem med vandslangerne.
      Knus

      Slet
  3. Hvor er det smukke billeder fra din vidunderlige have!
    Vi fik kun lidt støvregn, der ingenting battede efter mange, mange ugers tørke. Jeg var ude og vande flere af mine rododendronbuske, som pludselig havde hængende blade. Her må vi kun bruge vandkande, så det var noget af et job :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord om min have. Ja, førstehjælp skal der sommetider til, jeg har også haft vandslangen på nogle af vores rhodo’er der pludselig krøllede helt sammen. Tænk på at du træner dine overarme når du slæber på vandkanderne 😊 Nå, det er nu ingen spøg med den tørke.

      Slet
  4. Smukke billeder. 1 mm kunne der blive til os i går. Klematis med nogle år på bagen er simpelthen så værdifulde for haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Klematis er i mine øjne en undervurderet plante. De kan bidrage med så meget når de først har et par år på bagen, så vi er helt enige.

      Slet
  5. Hej Ulla

    Det ser da super godt ud!

    Jeg kan se regner på den anden side af Øresund, der vælter det vist ned. DMI mener ikke det kommer herover, men de forudså jo heller ikke regnenm igår... Mellem 8 og 1mm fik vi i områdetdet var meget lokalt - jeg fik 2mm:)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var komikken meget, blot til at lægge støvet.

      Slet
    2. “Komikken” = “jo ikke” ....

      Slet
  6. Hej skønne Slangetæmmer kollega, ja for her har vi da heller set skyggen af regn så der kæmper jeg også med meter lange slanger, 2 af gangen..det er store forhold.
    Jeres have ser imponerende godt ud og alle de smukke Clematis, hvor er de fantastiske.
    Knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. hej kollega :) Det er noget værre noget med de slanger - men sådan må det være.
      Tak - vi har også "dårlige" steder, men en del ser rigtigt fint ud - rart at man kan belønnes for sin vande-indsats :)
      knus

      Slet
  7. Du har virkelig mange smukke blomster trods mangel af regnvejr. Jeg holder meget af varmen og at man kan leve udendørs, men jorden kunne have godt af vand et par dage ,men så vil jeg gerne have sol igen. Hygge herfra.Leila

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi kan alle være enige om at et par dage med sileregn ville være rigtigt godt, men jeg kan ikke lade være med at nyde denne sommer - jeg elsker sol og varme og udeliv. Mon ikke det kommer af at man er spærret inde på kontor 40 timer om ugen - så er der ikke for megen sommer, vel ...

      Slet
  8. Flot have, du viser :-)
    Heller ingen regn her, men vandkander og slanger.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg valgte kun at vise de fine ting... Og nu må jeg ud og give krukkerne - vi har været så dumme at sætte en hel masse sommerblomster i krukker - det var før vi vidste at det ville blive hedebølge...

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.