Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 9. november 2017

Lidt fra skoven ved Moesgaard


I søndags var Mr. M og jeg på en lille tur til Moesgaard Museum og bagefter på tur i den omgivende skov.

Selve museet er jo relativt nyt, men utroligt godt. De har virkelig forstået at præsentere de forhistoriske sider af os alle på en fantastisk flot og inspirerende måde. Lige nu er der en særudstilling om Middelalderen i Danmark.

Hvis du ikke bor for langt væk, så skulle du unde dig selv et besøg på museet.

Ikke langt fra det nye museum ligger de gamle Moesgaard bygninger med et lille parkområde, så kom med på en lille fotorunde derude:













Fra museet kan man nemt vandre ned til Skovmøllen - et yndet udflugtssted for folk der vil spise frokost eller nyde eftermiddagskaffen på restaurant.


Der er så fint med de gamle bindingsværkbygninger og den gamle mølle.


Billederne her er alle fra det område.


Tilbage til Moesgaard igen - åh... hvor jeg synes november er skøn, når den arter sig sådan som den har gjort indtil nu.



Et lille glimt af fruen selv, med sit nye sjal :)





Håber I nød turen :)

15 kommentarer:

  1. Fin tur - ja jeg nød den, men bedst var billedet af fruen selv med sit nye sjal :)
    De sidste to dage synes jeg nu ikke vejret har været så fantastisk, men alle solskinsdage bliver virkelig værdsat :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du nød turen - så har jeg jo fået det væsentlige med.
      Tak for "roserne" :)

      Slet
  2. Så flott det er der. Jeg bor dessverre litt langt unna, men jeg skulle gjerne ha vært der. Flott sjal også :)

    SvarSlet
  3. Hei. En flott plass. Der skulle jeg gjerne avlegge et besøk. Men dessverre bor vi litt langt unna. Fint sjal. God helg til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en flott plass, og selvom vi bor tæt på, så kommer vi der ikke tit, men høsten er ekstra flott.

      Slet
  4. tak for rundturen, stilen på bygningerne er jeg bare helt vild med :) - go' weekend ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, der er meget stil over det. Faktisk også over det nye Moesgaard, som jo er flot arkitekttegnet og moderne og helt "opslugt" af bakkerne.

      Slet
  5. Så smukt! Jeg nyder denne november som er den smukkeste, lyseste november jeg kan huske. Tænk at der stadig er så meget løv på træerne! Så er november faktisk helt ok :-)
    God weekend til jer, Ulla!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du har ret - jeg har også nydt november indtil nu - men de sidste to dage har været lidt barske.

      Slet
  6. Hej Ulla.
    Smukke efterårsbilleder fra skoven og smukt billede af dig og dit lækre sjal. God weekend.
    Kh Lis

    SvarSlet
  7. Fantastiske høstbilder! Veldig fin reklame for Moesgaard museum og de gamle bygningene og området rundt.
    Når man bor i Norge, er det ikke noe kort tur hit, men kunne vært interessant å vite hvor i Danmark dette ligger. Nydelig plass i høstlige omgivelser.
    Så må jeg også si at det nye sjalet er veldig tøft!
    Ha en fin helg.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er virkeligt smukt ved Moesgaard. Det ligger lidt uden for Aarhus i det østlige Jylland.
      Tak for dine rosende ord :)

      Slet
  8. Hej Ulla.
    Smukke billeder.
    Jacob og jeg har også været ude at gå i smukke omgivelser. Det var i torsdags, hovr han havde fri. Der gik vi langs Jels sø og Jels voldsted. Der var også smukt.
    På dine billeder fik jeg mest af alt lyst til, at ride turen rundt i de smukke omgivelser. Den slags "tendenser" har jeg nemlig også;-D
    Knus
    Malene

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.