Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 30. november 2017

På tærsklen til december


November er smuttet afsted - og når jeg ser alle mine billeder fra november igennem, så falder det mig ind at der bare er sket rigtigt meget vejrmæssigt.

De smukkeste efterårsfarver var fremherskende da vi begyndte på november og nu er omtrent alt hvad falde kan, faldet.

Efter en meget regnfuld november har vi nu også haft nattefrost og klare dage og det er blevet rigtigt koldt om dagen også.

Enkelte roser står stadig i blomst, forstå det hvem der kan - at min gule Graham Thomas stadig står uden for mit køkkenvindue med en del blomster - jeg må ud og forevige det her i weekenden.

Julesyslerne er begyndt - jeg er langt fra så kreativ som mange af I andre her i blogland, men en lille smule er der blevet lavet.



En enkel adventsdekoration - ja, hortensiablomsterne falder sammen, men så fjerner jeg dem bare.

I hjørnet af vores dobbelte carport har vi i år fået en bordplade op og den har jeg pyntet sådan her.
Når vi kommer hjem, tænder jeg stearinlysene i lanternerne og det ser så hyggeligt ud.




De små juletræer har Mr. M lavet. Der er støbt beton i en urtepotte og sat en jernpind ned i og så er der bundet gran og ellekogler på. Jo... kreativ, det er han :)



Jeg har til gengæld forsøgt mig med en hortensia krans:


I lørdags havde vi et par venner med ind til Aarhus og kigge på julebelysningen. Vi var også på Salling Rooftop  (se Havefolkets reportage derfra) og her er et par billeder ud over og ned på lystæppet på Strøget.




6 kommentarer:

  1. Inspirerende julepynt. Enkelt, og noget som selv jeg kan finde ud af. Juletræerne er så fine. Dygtig mand ;-)
    Sådan en krone har jeg stående ude i haven. Den kan bruges til julepynt, har jeg nu lært :-)
    Flotte billeder fra Sallings rooftop. Jeg skal derind i næste uge. Det ser lovende ud.
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
  2. Så mange fine dekorasjoner du har laget! Hortensia er jeg også vill med. Flott krans du har hengt opp. Det er så hyggelig med lys og dekorasjoner.

    SvarSlet
  3. Hej Ulla

    Til min smag er den egentlig rigtig vellykket, den hortensia sag:)

    En dejlig weekend herfra

    SvarSlet
  4. Sikke i allerede har julet. Det må være dejligt, at være kommet i gang. Jeg har endnu ikke lavet en eneste dekoration til indenfor, men mon ikke jeg når det. Specielt din hortensia krans er jeg vild med. Det må du lære mig til næste år.
    Knus Heike

    SvarSlet
  5. Hei Ulla.
    Nydelig hortensiakrans. Jeg har så sans for de. Flott å ha en mann som er kreativ. God helg til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  6. Your blog is very useful for me,Thanks for your sharing.

    ทางบ้าน

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.