Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 18. august 2013

Oversigtsbilleder fra haven

Jeg har lagt mærke til at mange gerne vil se oversigtsbilleder over haverne og her kommer en frisk stak billeder fra vores have.

Velkommen til :)


Det første bed ved indkørslen er det blå bed, nyetableret her i foråret

Her ses det blå bed fra modsat retning. Næste år skal der være blå roser i stedet for Dahlia

Omme i forreste del af haven er der nyt og gammelt staudebed m.v.


Det nye stakit ud mod vejen med ny rosenhæk (The Alnwick Rose) samt nu også kæmpeverbena

Bag huset (nordsiden) den store dam - og rød havemelde fra Samsø (den trives, Lisbeth).

Ved dammen er vores "morgenmadsterrasse". Ja, de hvide plastikstole pynter ikke...

Den lille dam

Om til indgangspartiet igen - det gule bed ligger i forlængelse af det blå bed. Etableret sidste efterår og her i foråret.

Omme bag huset igen - solhattene trives her.

...  og her

Astrid Lindgren roser på vores store terrasse


Håber ikke at turen var for forvirrende.

Til slut nogle lidt andre billeder.


Heuchera "Spellbound" i blå krukke og til venstre silkekatosten "Elsie Heugh"

Queen of Sweden i blomst igen
Solhat White Temptation


Sommerfugl på kæmpeverbena i blæsevejr
God søndag til alle :)


16 kommentarer:

  1. Når man har været der, er det i hvert fald ikke forvirrende :) det ser godt ud, og du har allerede bestemt blå roser til det blå bed, det bliver flot. Rød melde kan du hurtigt få i hele haven, kan jeg se :)
    Flotte bede allesammen, der er kulør på her til eftersommeren, det er skønt.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Rød melde er kommet for at blive, og jeg holder øje med Malcolm (hi-hi). Tak for de søde ord :) Knus retur

      Slet
  2. Jamen, det er sjovt at se de store linjer. I har en dejlig have med masser af farver!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja vi forsøger at holde blomstringen gående her i sensommeren også, noget der kan kan arbejdes videre på.

      Slet
  3. En skøn, skøn tur Ulla....og så frodigt og blomsterrigt der er - en dejlig oase du har :0)

    knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du kunne lide gennemgangen, tak for søde ord og knus retur :)

      Slet
  4. Så flott og frodig augusthagen din er, det var litt av ett syn.
    God søndag fra Marit.

    SvarSlet
  5. Tak for turen rundt i haven :-D
    Jeg har før lagt mærke til de flotte sort glaseret krukke med Astrid L. i. Ikke dårligt;-)
    Ved du hvad den Budleja hedder?, som du viser et billed af. Den er virkelig lækker i farven!
    K.Gro
    Ps. Jeg syntes det er rigtig godt med Kæmpe verbena bag jeres rosenhæk!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. De to sorte krukker fik vi ved en tilfældighed i sidste år i et plantecenter hvor prisen var reduceret fra 700 kr. til 99 - hvor heldig er man så :) Dejligt med opbakning til kæmpeverbenaen, jeg tror også at den er kommet for at blive der bag roserne (set ude fra).

      Slet
  6. Skønne oversigts billeder fra haven. Det ser godt ud med de nye bede, det virker ikke som om der er " huller " Din havemelde er stor og flot. Jeg fik også en med hjem. Sår den sig selv? Kan se at solhattene trives hos dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Havemelden sår sig selv, så du skal bare se... Ja, de dejlige solhatte - ønsker mig flere.

      Slet
  7. Hej Ulla.Hvor ser der bare dejligt og frodigt ud i jeres have.I må da have vandet og gødet godt.
    Skønt med nogle oversigtsbilleder ......det glemmer vi ind imellem.Er stadig imponeret af dine smukke sorte krukker med roserne i.
    Har været på udstilling i dag ved Hillerød slot idag.....har lige lavet et indlæg
    .Men vejret var ikke for godt......men fik da købt lidt til haven.
    Rigtig god aften til jer knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Må lige ind og se dit indlæg... ja, det er sjovt nok med oversigtsbilleder, så kan man bedre danne sig et indtryk af det hele, men jeg er ikke god til at huske det.

      Slet
  8. En dejlig havevandring. Og så tager du nogle rigtig gode billeder.

    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
  9. Are you looking to make cash from your visitors via popup ads?
    In case you do, have you tried using Ero-Advertising?

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.