Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 11. august 2013

Så er der lige lidt Kenzo-farver igen

På denne tid af året blomstrer de pink floks side om side med de orange tigerliljer  (er det ikke det, de hedder?). Umiddelbart ikke farver, der passer sammen, men jeg elsker dette farvesplash. Netop på denne tid af sommeren trænger vi til nogle gode stærke farveklatter i haven, og jeg har faktisk lyst til at udbygge denne del af bedet med endnu mere Kenzo-farvestil.






Lige ved siden af blomstrer den blå floks, Indianermynte Black Adder og disse solhatte.


Fik lige lyst til at vise et par oversigtsbilleder fra samme del af haven:



Denne helt almindelige Dahlia, som jeg ikke lige har navnet på, rager godt op over hækken - det kan jeg godt lide. Det pirrer folks nysgerrighed og varsler "her bor en blomsterpige" på lang afstand.


Ved siden af Dahliaen står kæmpeverbena på spring.


32 kommentarer:

  1. Ja jeg er for farvefloret :) jeg syntes altså godt man kan bruge de farver sammen.. altså ikke i en rolig zen meditations have, men til Kapowww så er det dejligt :)
    Din have er smuk blomsterpige :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :) Dejligt at høre fra dig .

      Slet
  2. Jeg synes også, det er ok med de stærke farver sammen nu. Jeg tror derimod, at hvis det er rød og lilla, så står jeg af, man kan godt bruge lilla og orange, det er flot. Ja og solhattene er jo skønne.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er temperamentsfuldt. Jeg viste i foråret billeder af den lilla "Lees Dark Purple" sammen med min Benjamin Britten rose, som er over i det røde, og det så faktisk flot ud, men dette mix er mere afstemt.

      Slet
  3. Det ser skønt ud ned gul og pink sammen og det trænger vi til her i august. Og jeg kan godt forstå, at du gerne vil udbygge bedet :-)

    Og din orange dahlia er superflot - det ser rigtig godt ud med de orange blomster mod det mørke løv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder også Dahliaen meget - imponerende hvad der kommer ud af sådan en 5-års gammel knold.

      Slet
  4. Kenzobedet er da bare helt fantastisk! Jeg er vild med det! Jeg har planer om at lægge tulipaner i de farver i bedet ved min hoveddør. Det tror jeg også kan blive godt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil da bare blive så smukt, Nana - man bliver glad af disse farver!

      Slet
  5. Kære blomsterpige.

    Jeg er VILD med dit Kenzobed og synes absolut du skal lege videre med disse farver. Der er noget frækt og overrumplende over lige netop den farvekombination.

    Jeg synes tigerliljen er fantastisk smuk og drømmer om, at få den etableret i mit orange bed. Hvor har du købt dine henne?

    At lege med forme og farver er den allersjoveste havedisciplin i mine øjne. Jeg må lægge bånd på migselv for ikke at lave nye bede i nye farver. Men jeg overkommer ikke at passe mere, og så er der ligesom sat en naturlig stopper for farve- og formlegen. Her regner og skinner solen på samme tid, så jeg holder øje med regnbuer. Jeg elsker regnbuer.

    Kenzoknus fra en snart hverdagsramt havebums

    SvarSlet
    Svar
    1. Tigerliljen er gammel i gårde, og jeg husker slet ikke hvor jeg købte dem, men de er vist ret almindelige. Det er bare så sjovt hele tiden at udvikle haven, og det har du jo dyrket til perfektion, men man bliver bare aldrig færdig, vel ? Knus retur

      Slet
  6. Hej Ulla.I dag er jer vild med dine oversigtsbilleder fra din have......dejligt med et kik ned gennem haven.Kan se dit drivhus.......har da aldrig set et indlæg derfra?Men dine rosa solhatte er da bare smukke....hvad er navnet?
    Men dine orange dahlia er heller ikke dårlge.
    Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, engang imellem må jeg jo forbarme mig og vise oversigtsbilleder... hi-hi. Drivhuset er ikke noget at tale om eller vise frem. En firkantet plastikkasse med blandede tomatsorter, som modner alt-alt for sent, fordi drivhuset ikke er af glas. Ak ja, vi drømmer om et stooooort drivhus i den ende af haven, sådan et man kan dyrke sofa-liv i de dage, solen ikke varmer nok udenfor.

      Solhattene hedder Southern Belle (den pink) og så er jeg mere usikker på den anden.

      Slet
  7. Fantastiske farver!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  8. Fræk og flot farvekombination.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, man skal være lidt modig en gang imellem.

      Slet
  9. Der er godt nok pang-farver i haven. Flot.

    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er åbenbart noget, mange kan lide - og jeg er glad for jeres tilkendegivelser :)

      Slet
  10. pink og orange ER så flot.... jeg glæder mig til at mine stakkels forkølede (kun 3 planter ud af en hel pose frø) morgenfruer giver sig til at blomstre i det lyserøde højbed :) :) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen lidt har også ret og de der små farvesplash kan give fin virkning.

      Slet
  11. Det er da lige til at blive i godt humør af med de skønne pang-farver! Flot flot og at de forbigående kan kigge med, er skønt pirrende og fortæller er her bor en farveglad blomsterkvinde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, i år kan de forbipasserende kigge med, takket være den manglende spireahæk. Jeg må alvorligt overveje at putte nogle flere pangfarver i bedet til blomstring i august-september.

      Slet
  12. Kenzo farverne er jeg bare vild med!- udbyg du bare det bed, så der er plads til flere planter!- Jeg syntes, at Kenzo bedet det er, at foretrække frem for et rent flammebed!
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Gro - jeg må i tænkeboks - selvfølgelig kan man supplere med flere forskellige floks... men der må gerne være variation.

      Slet
  13. Skønt med nogle pangfarver. Liljerne er så flotte.
    Det er også dejligt med nogle oversigsbilleder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er bare så vild med dem også - men i foråret glemmer man jo hvad der kommer i blomst i efteråret - det er kunsten at have noget godt hele tiden, ikke?

      Slet
  14. flotte og dejlige farver, jeg kan godt lide den form for farvevildskab - herligt...

    SvarSlet
  15. Hvor har du dog en smuk have med mange dejlige blomster i skønne farver. Jeg kan godt li` farver i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, det er så skønt med farvepletter i haven - gør én glad.

      Slet
  16. Fantastisk farvespil... får helt lyst til at prøve noget andet end mit eget favevalg, som er rosa, hvide, rødviolette, burdux farver :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.