Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 28. august 2011

Flere Clematis og lidt hortensia mm.

Endnu en ny clematis blomstrer for første gang i år: Silver Moon, som er en gruppe 3, men det er godt nok sent den viser sig.



Multiblue er kommet med en fin ekstra blomstring, ikke med dobbelte blomster som første gang, men ikke desto mindre smuk:



Vi har flere forskellige hortensiaer, der er i fuld blomst foruden den blå på terrassen.




Nu vi er ved blomstring 2 så er det ikke til at komme uden om den engelske rose Benjamin Britten, som nu står med knopper og blomstrer for anden gang, trods det at den er ny fra i år:




Klatrerosen "Rosenresli" ved dammen blomstrer også stadig:


Til sidst et par "sæsonvarer" - solsikken "Italian White", sået fra frø direkte på friland i begyndelsen af maj:

Og sensommerens hit - en krukke med chrysantemum - altid svært at vælge hvilken farve, men i år blev det en ægte lyngfarve:


Det er ellers ikke blevet til meget havearbejde denne weekend. Det har regnet indimellem, der har været festlige musikalske indslag i Århus Festuge at deltage i og der har været motionsløb Frijsenborg, som også påkaldte sig vores opmærksomhed. Så tiden i haven er blevet brugt til at nyde...

4 kommentarer:

  1. Sikke nogle smukke klematiser, ja dine roser og hortensiaer er også forrygende :-)
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  2. Nok er den sen din Silver Moon, men hvor er den smuk, den kommer på ønskelisten. Jeg har Multiblue, men den kan overhovedet ikke måle sig med din, den blomstrer ikke igen og ser i det hele taget sølle ud :-(
    Jeg har også Rosen Resli, som gror op ad et moreltræ, men den kan heller ikke følge med din.

    SvarSlet
  3. Jeg stemmer også i med hvor smuk din Multi-blue er, wow. Jeg plantede en sidste efterår, men den er også sølle, som Lisbeths. Jeg tror jeg fik 'kvajet' mig igen, og plantet noget for skygget. Øv, en ommer :-)
    Hvor har du mange smukke blomster i din have.

    SvarSlet
  4. Tak for det.
    Jeg har Multiblue op ad en østmur, det går åbenbart fint, men den skal passes med vand, da der jo ikke regner under udhænget. Og så lidt gødning...

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.