Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 18. april 2022

Lidt om min påske

 

Sikke et skønt vejr, vi har haft de seneste to-tre dage - det har været så livgivende at opleve solskin og 2-cifrede varmegrader.

Bloggeriet har pauset igen, men I skal ikke snydes for billeder fra haven og så lidt om hvad påsken ellers har budt på.


De svovlgule anemoner bringer glade minder om de første år i Blogland og de breder sig heldigvis lige så stille.



Botaniske tulipaner er bare så glade i solskin - de smiler virkelig også til én.







De hvide pæoner på terrassen er godt langt fremme og det bliver endnu et godt "Duchesse de Nemours"-år.



Et kig på langs af haven.
Jeg har i påsken været i haven tre dage og brugt mange timer på at luge, klippe mm. 
Der er stadig bede, der ikke er ordnet, men forhåbentlig finder jeg tid et par aftener i kommende uge, hvis det gode vejr holder.


I går snørede Mr. M og jeg vandrestøvlerne og pakkede madpakken i vandrerygsækken og så kørte vi ud og parkede bilen ved Marselis Skovens udkant for så at vandre de 6 km til Moesgaard Strand og længere ned forbi Giber Å og tilbage igen. Det er en lettere kuperet tur og man går både nede ved vandet og højt oppe i på stien i skoven, men har udsigt til bugten hele tiden. 

Det var simpelthen en dejlig tur.

Vi skal afsted igen når bøgen er sprunget ud. Flere steder var den dog sprunget ud i underskoven.

Billeder fra turen:






Vi havde de fleste af vores lille familie til kaffe og middag onsdag før påske og lørdag var vi på Fyn og besøge min gamle far og hans samlever.

De har fået plads på det lokale ældrecenter og skal flytte ned i deres plejebolig næste weekend. så der forestår et større arbejde med pakning, flytning, salg af bolig mm.  Jeg har allerede været involveret i en del af de praktiske ting, så jeg keder mig ikke.

Heldigvis bød påsken også på tid til at strikke og læse og det har jeg gjort så meget jeg kunne.

Jeg strikker "Ingrids Sweater" og læser "Vittu" som er en efterfølger til "Tabita".
Navneskilte i al min fars tøj blev klaret i lørdags.

Som I kan se nedenfor, har jeg blomst i den første rose. Det er Augusta Luise som har stået i drivhuset vinteren over og allerede er klar med blomstring.

Nå ja, vi fik også tømt drivhuset og Mr. M. fik det vasket ned og indrettet til ny sæson, og vi har allerede holdt flere kaffepauser derude .

Det er godt nok dejligt.



Spirerne er Zinnia sommerblomster


Stjernemagnoliaen er sprunget ud og den mørke Susan magnolia tæt på.
Alle havebillederne er fra i dag.



Håber I alle har nydt påsken.


12 kommentarer:

  1. Så hyggelig å høre fra deg igjen!
    Det blomstrer så flott i hagen din allerede. Nydelige magnolia.
    Klem, Marit

    SvarSlet
  2. Ja der er godt nok sket meget i jeres påskeuge. Flotte billeder fra både have og gåtur.
    Det er ikke rart at skulle pakke sammen, det er et stort arbejde, jeg håber, de bliver glade for plejecenteret, og at I får solgt huset. Det bliver nogle hårde dage, der skal tid til det hele.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været sådan nogle skønne og flotte dage, jeg har nydt solskinnet umådeligt meget.
      Ja, det bliver en større opgave, men heldigvis er der søskende og flere hold at hjælpes ad, så det skal nok gå - men en stor omvæltning for os alle.
      Knus

      Slet
  3. It is never easy moving parents. Not just the packing up, but the whole emotional part of it. Glad you did your little hike, you will probably need to do it soon again after the move - to rest your brain.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much - well, it will certainly be a bit of a job, but in the end hopefully the best thing for us all.
      We intend to do more hikes - and I will need it - as well as my knitting :)

      Slet
  4. En virkelig travl og aktiv påske, men du har da også haft tid til at nyde det gode vejr. Haven ser dejlig ud med alle de fine forårsblomster, og skovturen har flotte udsigter over bugten.
    At flytte og pakke er altid enormt arbejdsomt, men jeg håber det falder ud til alles tilfredshed, når engang det er overstået. Heldigvis giver foråret os lidt mere energi!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar, Ulla - ja, det bliver en stor omgang, men vi kan hjælpes af i familien og jeg håber bare at de falder godt til i deres nye bolig.
      Haven er begyndt at vise en del farve, det er meget livgivende.

      Slet
  5. Sikken et farverigt indlæg. Påsken har virkelig været smuk i år. Det er en stor omgang at flytte på plejehjem og lignende, også for de pårørende. Som dig er jeg bagud i forhold til at rydde op i nogle af bedene, og faktisk overvejer jeg at nøjes med at fjerne ukrudtet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :) Ja, der skal tid til det hele - men ukrudtet må vi i det mindste forsøge at gøre livet surt.

      Slet
  6. Hej!
    Vilken fantastisk blomning i din trädgård. Julrosor och anemoner, och magnoliaknoppar.
    Så fint. Gläds över det fina vädret som också vi fått njuta av i påsk.
    Ha det gott /Hälsningar Marika

    SvarSlet
  7. Lågmälda och härliga färger i de första bilderna. Vandringen låter underbar. Det är något speciellt med vandring och sen en god fika i ryggsäcken.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.