Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 7. maj 2022

Tulipantid

 


Maj og majkulde = lang blomstringstid for tulipanerne

Jeg ønsker mig et "mini" Keukenhof - og visse steder i haven er jeg da godt på vej :)

Her kommer billeder uden ord, som jeg håber I vil nyde.



Kenzo-kassen med Blue Diamond - de matcher magnolien ved siden af
















Vi har haft travlt de seneste weekender med flytning af min far og samleveren til plejehjem samt med at få huset tømt og ryddet op. Det er altsammen gået ganske godt, men ikke færdigt.
Så livet, jobbet og familien tager al min tid i denne periode.

Håber I nyder det dejlige forår  - som godt snart på få et par temperaturer op - og så lige noget regn, tak !

19 kommentarer:

  1. Åh ja det er ikke sådan at skulle flytte de gamle forældre, det kender jeg, selvom det er noget tid siden, vi tømte hus. Det er ikke noget, man lige bliver færdig med, så jeg kan godt forstå, I skal have ferie. Tulipanerne hos jer, er som altid dejlige.
    Der er plads ved kaffebordet og i haven d. 18. juni, hvis I har tid og lyst. I kan jo prøve den nye færge :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis har vi været flere om det og har kunnet hjælpe hinanden. Ferien er en der blev bestilt tilbage i august, da jeg funderede over hvordan jeg ville festliggøre min 60-års fødselsdag - det bliver så med en udlandsrejse med alle mine drenge og svigerdøtre :)
      Tak for invitationen, vi kan desværre ikke den 18. juni.
      Knus

      Slet
  2. Åh, de der trefarvede er noget så charmerende. Og så så mange af de helt mørke. Jeg håber du gemmer kronbladene til en plantefarver i nærheden selv om du har travlt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar, ja det er svært at vælge en favorit, jeg er vild med dem allesammen.
      Jeg kender ikke nogen plantefarver...

      Slet
  3. Åh ja tak til 20-30 mm regn, stille og roligt helst.
    Tulipanerne er skønne nu, men de futter alt for hurtig af i den skarpe sol og tørke.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Lad os se om ikke der kommer lidt regn snart. Mine tulipaner står nu fint og lige så længe som de plejer, forekommer det mig.

      Slet
  4. Hej !
    Så fint med alla tulpaner. Mina har precis börjat blomma, ser fram emot det i år. Grävde ner många nya lökar. Blue Diamond är en favorit. Hoppas att du hinner njuta av våren lite också.
    Ha det gott /Hälsningar Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika, tak for din hilsen. Det er altid spændende når man har lagt nye lökar og måske endda nye slags. Blue Diamond er virkelig en skøn tulipan. Tak, i dag har jeg siddet på terrassen i to timer og strikket :)

      Slet
  5. Förstår att det är mycket jobb med flytt.... Underbara tulpaner och visst är det bra med lägre temperaturer. Allt blommar längre och jag hinner med :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en skøn tid lige nu, det er bare at nyde det. Tak for din søde kommentar.

      Slet
  6. Mange tak for en farverig 'buket' af de dejligste tulipaner! Godt du lige fik tid til at vise os hele forårs-paletten på trods af megen travlhed.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme - jeg er jo vild med dem og viser gerne frem. Tak, fordi du hænger på :)

      Slet
  7. Tak fordi du tog dig tid til, at vise de smukke tulipaner. Jeg har nydt din billedserie. Jeg forstår, du har haft travlt i den seneste tid, men forhåbentlig har du også haft tid til at gå lidt i haven.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna, tak for det - jeg vild så gerne det hele og også blogge lidt... Ja, har været et par timer i haven i dag og også nydt solen.

      Slet
  8. Hvor er det flot med alle tulipanerne, jeg tror jeg skal ha sat flere til efteråret. Men jeg kan godt li, at blande farverne.
    Så det bliver ikke nogen Keukenhof hos mig, men kan se du er godt på vej. Keukenhof er en fantastisk park, håber snart at komme derned igen.
    Mvh Emmy detretoftlundhaver

    SvarSlet
  9. tak for tulipanrundturen - hyggeligt :)

    SvarSlet
  10. Det er en fantastisk dejlig nu hvor vi kan nyde tulipanerne og det ser jo skønt ud hos jer, man kan næsten høre tulipanerne knitre :-)
    Der kan være meget at se til i hverdagen også når man som du har gamle forældre der trænger til hjælp med deres.
    Ha det godt, kh. Lisbeth (Countryliv)

    SvarSlet
  11. Ak hvor smukke, det er noget jeg savner fra min gamle have, at kunne gå ud og plukke et par tulipaner til vasen.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.