Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 23. august 2019

Besøg hos Bruuns Have


Sidste lørdag var vi også på besøg i Bruuns Have ved Vristed, nær Skive.

Gitte, Mr. M og jeg.

Haven er kendt rundt om i det ganske haveland, men det var vores første besøg hos Bruun's og godt vi nåede det, for haven er ikke åben for besøg næste år - ja, måske slet ikke mere.

Så hvem ved, måske er dette historiske billeder ...


Haven var umådelig smuk, fyldt med dejlige stauder med masser af blomster, mange forskellige haverum, masser af Stilleben - Margit Bruuns pyntegen fornægter sig bestemt ikke og det var så flot altsammen.

En af de ting, der betog mig allermest, var de lange kig.

Kig gennem haven, kig gennem træerne, kig ud til marken.  Dét gad jeg godt at have hos mig, men det findes ikke i en lille parcelhushave.

Så det var godt at komme ud og se denne skønne landbohave.

Kig med her.






Hernede forenden af stien var et shelter og en lille sø og så flere uendelige kig ud over landskabet.


Sjov detalje med en brændestabel-mur som rumopdeler.




Mine to medrejsende fotograferer den flotte violfrøstjerne - aldrig har vi set så stort et eksemplar.














Håber at du nød turen og at mine billeder har ydet haven retfærdighed.
Der var utroligt meget at se og mange haverum at pause i og jeg nød det hele.


Her i weekenden er der som bekendt havefestival, så der er masser af haver at komme ud og se. Jeg har så bare fået planlagt gæster her - og det bliver også skønt - men havebesøg må jeg gemme til næste års havefestival.

Hyg jer derude :)

18 kommentarer:

  1. Hej Ulla

    Spændende have i besøgte!
    Ja den Violfrøstjerne var godt nok enorm..
    Tak for kigget!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Haven var meget spændende og værtsparret søde.

      Slet
  2. Hej Ulla
    Wow for nogle flotte billeder, det er de første jeg ser fra besøgende hvor man får et indtryk af hvor smuk og stor haven er. Desværre har jeg ikke selv nået at besøge haven, og det kan da også være det så aldrig bliver til noget efter hvad du skriver.

    Tak for nogle super flotte billeder og rundturen.

    Knus fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt, Linda - du ved jo at jeg elsker at vise frem fra haver jeg har besøgt.
      Måske vender de tilbage med åben have senere, men næste år bliver der ikke noget.
      knus

      Slet
  3. Flot tur i Bruuns have og flotte billeder du har taget. De har gjort meget ud af deres have, og de lange kig er noget helt særligt, som ikke er muligt i en parcelhushave, men så har I så meget andet fint.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord :) I Bruuns Have kan man bruge rigtigt lang tid, og det er jo dejligt.
      knus

      Slet
  4. Hej Ulla, Smukke billeder fra en smuk have. Det var en dejlig tur, og godt vi fik set haven inden den lukker ned. Mine kardeboller er plantet, så nu glæder jeg mig til at se dem blomstre næste år. Hils Malcolm. Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde.
      Ja, jeg var ret pjattet med denne have også.
      Malcolm hilser igen.
      Knus

      Slet
  5. Tack för jag fick följa med via dina bilder. Jag blir tagen av de vackra, långa siktlinjerna. Det avlånga vattenblänket var så vackert.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var så mange fine ting og haverum og jeg var meget betaget af siktlinjerna, som du også.

      Slet
  6. Tak for nogle virkelig smukke billeder, Ulla. Som at være der selv, hvilket jeg jo var sidste weekend efter besøg i Fruergaards have.
    Jeg har tænkt mig at kigge lidt rundt i Åbne Haver ifm Havefestival denne weekend.
    God weekend til dig og kh fra Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber du har set nogle spændende haver her i weeekenden, Lis - og tak for de søde ord.

      Selv har vi haft familiebesøg både lørdag og søndag.kh

      Slet
  7. Sikke smukke billeder fra Bruns have! Jeg håber, de åbner igen en gang, for jeg har ikke haft fornøjelsen - det ser ud til, at den virkelig er et besøg værd!

    SvarSlet
  8. Hej!
    En fantastisk trädgård, och violrutan är makalös.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlet
  9. Vilken ljuvlig trädgård, oj oj oj...vilken grön inspiration! Härliga bilder :)
    Sensommarkram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var virkelig masser af inspiration, og fine opstillinger mm

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.