Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 2. december 2018

Første søndag i advent og de sidste november billeder



Jeps, det er december igen :)  Måneden hvor blogland mm flyder over af adventspynt og julerier og glæden lige får en ekstra glød. Det er så inspirerende og spændende at se og læse om andres traditioner og se alt det smukke pynt ude og inde.

Jeg synes det er skønt :)

Selv er jeg ikke den store ørn til at pynte op og lave smukke ting, men lidt kommer der nok i løbet af december alligevel.

Her er min adventskrans - og den har jeg ikke selv lavet ! Min nabo er blomsterbinder og har et lille "gaveværksted" hvor hun laver de skønneste og helt anderledes kreationer - og så er der vist ingen grund til at jeg "overanstrenger" mig....  Fadet er mit :)


 


I fredags afspadserede jeg to timer fra arbejde og det var derfor lyst da jeg kom hjem. En enkelt solstråle var der vist - jeg fik lige taget lidt billeder af en meget grå og efterhånden trist vinterhave:

Hurra for vand og græsser i haven, det kan lige højne nydelsen.









Rigtig god 1. søndag i advent til jer :)


21 kommentarer:

  1. Smuk krans og en glædelig 1.advent til du og dine:-)

    SvarSlet
  2. Ja det er en flot krans, når du kan få naboen til at lave den, er der ingen grund til selv at lave en, sådan en nabo har jeg ikke, hos mig er det kun blevet til en dekoration.
    Billeder på en grå dag er ikke så spændende, men det kan jo ikke blive anderledes. Græsser er nemlig gode på denne årstid, ja og vand i haven.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var også det, jeg tænkte - men mon ikke man kan lure et par tricks af :)

      Vand og græsser må der til - det nyder du jo også i din have for tiden. Knus

      Slet
  3. Dejlig krans. Min gemal kom hjem for nogle år siden med en adventsdims fra triptrap. Sød men lidt øv jeg ikke mere skulle lave en selv, jeg savner det faktisk.
    Regnvejr og gråt er ikke så spændende i haven, men græsserne pynter da op.
    hilsne Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Kan du ikke bare lave en selv alligevel. Din mand ville jo nok være betænksom, men derfor kan du jo godt lave en selv, når du nu savner det.

      Slet
    2. Man kan sagtens have to adventsdekorationer - så bare på med vanten og lav en selv også :)

      Slet
  4. Hvor er det altså nogle flotte stier, I har fået lavet i haven. Det ser fantastisk ud.
    Det gør din dekoration bestemt også. Glædelig advent til jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde.
      Stierne er vi meget glade for, nu må vi se hvor meget arbejde der er ved det - for noget er der vist....

      Slet
  5. Hei.
    Flott adventskrans. Ble så flott med mye naturmaterialer. Her er det regnvær og tåke. Nå er det meldt kaldere mot slutten av uken, så kanskje vi kan få litt julestemning ute.
    God adventstid til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Her er det 9 grader og har regnet hele dagen. I sidste uge havde vi frost, det kunne jeg godt ønske mig igen.

      Slet
  6. Vilken vacker krans och så härligt att ha en sådan granne :) Håller helt med om att gräs och vatten är fina nu. Men jag blev väldigt förtjust i ditt buskträd med flera stammar som du stammat upp - läckert.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Carina - det må være vores kirsebærlaurbær du tænker på med de opstammede. Ja, det har givet lidt liv i haven og struktur.
      Ha det gott.

      Slet
  7. Jeg er vild med den turkise farve i adventskransen. Især glaskuglen.
    Haven ser ganske fin ud trods årstiden. Græs og vand er godt, men stien giver nu også god struktur.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget glad for farverne - syntes bestemt at de talte til mig, da jeg så kransen i hendes bod.
      Stien er helt sikkert en god ting. Nu er jeg spændt på hvor meget vedligeholdelse der kræves i de kommende måneder og næste sommer.

      Slet
  8. Jeg elsker også december og alt det lækker pynt.
    Men syntes blog land er død i år. Der er ikkeså meget pynt og slet ikke så mange læser. Så tror mange holder sig tilbage.
    Smuk adventskrans naboen har tryllet frem.

    Klem og skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er knapt så meget aktivitet som der plejer at være, men mon ikke det er fordi alle har så travlt .-...
      Selv er jeg jo heller ikke for flittig.

      Slet
  9. Dejligt med sådan en fingernem nabo, som kan lave så smukke dekorationer. Så er der ski ingen grund til at gøre det selv, hvis man ikke lige er totalt vild med det ;)

    Knus, Lone

    SvarSlet
  10. Hvor er det bare godt at du kan hente adventskrans i nabobutikken, hvor hun laver så smukke sager :-) Jeg nyder også al den inspiration der flyder på nettet og jeg kommer nemt til at blive på Instagram. Men om fredagen har jeg fri og da samler jeg op på bloggene;))
    Dagslyset er savnet herfra og jeg forstår godt at du nød at komme hjem et par timer tidligere så du kunne se haven. Den ser sket ikke decemberagtig ud - og med det mener jeg at den holder efterårsstemningen rigtig godt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Min nabo laver mange smukke ting og jeg bliver nemt fristet - så i en travl hverdag er det faktisk meget kærkomment.
      Jeg bruger også masser af tid på IG til inspiration af både dette og hint - hvis du forstår. :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.