Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 9. december 2018

Anden søndag i Advent


Solen i formiddags fik mig til at planlægge en lang gåtur, men det blev eftermiddag sent før jeg var færdig med mine gøremål (bl.a. stor-oprydning på kontoret) og da var det blevet vådt og gråt.

Gåturen gjorde os nu godt alligevel.

Jeg lagde mærke til at min rose "The Generous Gardener" står med flere friske blomster og også knopper, det er da utroligt.  Desværre blev det ikke til billeder af den i dag.

Lidt julestemning fra mit ene vindue og hylden - blot for at blive lidt i juletemaet.





Hyacinter plantet med mos og lidt pynt foroven.
 
Som man kan se, har vi fået det første julekort.
Det kom fra familie i Skotland og glæder os meget.
Jeg skal også have skrevet nogle julekort og sendt - det første er nu kommet afsted - til Australien.
Synes at det er en hyggelig tradition, selvom den er dyr - så må man skære ned til de mest nødvendige.



En flot buket lyserøde roser pryder spisebordet, som endda har fået juledug på.
Ingen anledning - blot en lørdagsbuket fra Mr. M :)




13 kommentarer:

  1. Det er jo så koselig både å sende og få julekort. Vakre roser du har fått :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er koseligt. Er brevporto også blevet dyr i Norge?

      Slet
  2. Hej Ulla. Hvor betænksomt af Malcolm:) Smukke roser. Det må være hyggeligt at få julekort. Det er efterhånden mange år siden, jeg sidst fik et julekort, men jeg skriver heller ikke nogen! Utroligt med blomster og knopper i rosen Generous Gardener! Kh Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Julekort er vist også på vej ud, men det er hyggeligt og i England holder de fast ved traditionen, så selvfølgelig skal der nogle den anden vej 😊 kh

      Slet
  3. Hei.
    Koselig med julekort. Dessverre blir det mindre av det. Her blir det stort sett julekort av barnebarna. Utrolig med roser i blomst på denne tiden.Herlig å få roser av sin bedre halvdel også.
    Fin uke til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne-Lise, ja det er en tradition som er ved at forsvinde. Det er da også hyggeligt med mail og SMS hilsner, men et rigtigt julekort bliver jeg glad for.
      Gemalen har øje for det med roser - jeg er så heldig.
      I lige måde

      Slet
  4. God morgen
    Jeg skriver heller ikke julekort mere, det er godt nok synd, men dem jeg plejer at skrive til er væk, resten skriver jeg til i messenger. Man skulle godt nok være tidligt ude for at nyde solen, selvom jeg gik tur kl. 13.30 var det allerede gråt på det tidspunkt. Heldigvis nød vi godt af solen om formiddagen.
    God mandag
    Knus

    SvarSlet
  5. Hvor har du pyntet smukt! Jeg skriver lige som dig stadig julekort, men ikke så mange som tidligere. I går skrev og sendte jeg tre, der skal til England.

    SvarSlet
  6. Hej Ulla!
    En fin tradition med Julkort, som tyvärr, blir mindre för vart år som går. Det känns speciellt att få ett kort med posten. Din rosenbukett är mycket vacker.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  7. Det var da en dejlig buket, manden kom med :-)
    Jeg er egentlig godt tilfreds med at skive færre julekort, for det betyder som regel, at jeg har haft god og nylig kontakt med vedkommende. Telefon, sms, mail m.m. er gode til at holde kontakt i disse moderne tider. I 'gamle' dage, da der kunne gå måneder mellem, at man skrev et papirbrev eller mødtes, var julekortene gode som en slags 'opsamling' på årets/de sidste måneders hændelser. Så her i huset må jeg indrømme, at julekortene ikke er et savn - nærmest tværtimod. Sådan er vi så forskellige :-)))

    SvarSlet
  8. Det er kun de sidste "gamle" ældste i familien der får julekort her. De unge får mail.
    Dejlig med en buket til at lyse op. Det varmer at få blomster "udenfor" anledning.
    Og du minder mig om det er da hyacinter vi mangler at finde. Vi plejer altid at have det ene
    vindue fyldt med dem, det køligste i stuen ,så holder de længere..
    Hilsner Gunvor

    SvarSlet
  9. Det ser hyggeligt ud med lys og juleri og så er det nogle skønne roser som du har fået :-) Det er dejligt at få breve fra nær og fjern og det lyder som om du hygger dig med skrivningen. Jeg tror at jeg skal sende et enkelt julekort ellers er den tradition uddød her i familien :-)

    SvarSlet
  10. Men det är ju så kul att få ett julkort i brevlådan! Så dumt att man inte skickar mer...
    Kram från Titti

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.