Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 17. marts 2018

Det hvide bed i maj - flere billeder


Tak for alle jeres kommentarer til mine 3 "historiske" indlæg om haven før og nu. Det har været sjovt at se tilbage i arkiverne og i nogle sammenhænge også i de gamle fotoalbum fra før det hele blev digitalt.

Her på sådan en bidende kold lørdagsmorgen, hvor solen dog skinner, vil jeg vise nogle flere nærbilleder fra det hvide bed, sådan som det så ud maj 2016 og som jeg håber det vil ske igen om få måneder - selvom man undres over, om vi snart kommer i gang med det der forår Anno 2018...

Lisbeth fra Lisbeths Haveblog efterlyste flere nærbilleder af det hvide bed.

De kommer her:














På de sidste billeder kom jeg vist til at bevæge mig hen i det gule bede - suk, det er altså også dejligt om foråret.

NU kan jeg næsten heller ikke længere vente på at det bliver forår.


24 kommentarer:

  1. Det var godt, at Lisbeth efterlyste billeder af det hvide bed, så fik vi andre også fornøjelsen, for de er jo fine de hvide.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er de, jeg glæder mig til et gensyn med disse skønne blomster.

      Slet
  2. Hej Ulla!
    Vackra vårblommor, kan knappt vänta tills de tittar fram. Vitt eller gult, det är lika fint.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvidt og gult er bare nogle dejlige farver - ja, vi glæder os allesammen og det er svært at vente meget længere... I lige måde.

      Slet
  3. Dejligt med lidt forårsblomster at kigge på. Når man kigger ud kan man slet ikke forestille sig at det nogensinde bliver forår, men det gør det da forhåbentlig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita - dét gør det da, men gad vide hvornår - det skal vist være koldt nogen tid endnu. Vi håber...

      Slet
  4. Hei. Nydelig. Jeg elsker hvite blomster. Her ser det ut til at vi må vente på våren enda en stund. Det blåser og snør. Blir så lei. God helg til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også bidende koldt her og en smule sne, jeg glæder mig virkelig til forår.

      Slet
  5. Et hvidt bed bidrager med noget helt specielt til en have. Det fanger øjet på alle de tidspunkter, hvor vejr, tidspunkt på dagen eller året er lidt mørke eller i skygge. Dine forårsbilleder er dejlige og om et par måneder er vi der igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret og faktisk har jeg suppleret med flere hvide planter sien og nu også tre hvide roser, Hvidt er dejligt :)

      Slet
  6. Skønne billeder.
    Åh ja, man længes efter forår nu. Den der stride blæst vi har lige nu samtidig med minusgrader er ikke noget at råbe hurra for. Jeg vil gerne bede om + 8 grader og sol tak....jeg skal i haven.

    PS. Har skrevet om Kjeld Slot-foredraget nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er så koldt, det går gennem marv og ben, vi gider det ikke mere...

      Slet
  7. På denne helt utrolige kolde og blæsende dag gør det godt at se dine billeder. Dejligt at tænke på at at der kommer fine blomster igen.
    Kh Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver skønt igen, men der vil gå nogle måneder, for der er ikke ret meget på vej op af jorden endnu. Uf så koldt det er i dag igen.

      Slet
  8. ak hvor er det smukt, men nu længes vi jo endnu mere..... bliver det da aldrig forår

    SvarSlet
  9. Hej Ulla

    Alletiders at se fra det hvide bed, man bliver helt i forårshumør!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og glædes gør man da til varmere tider.

      Slet
  10. Härliga narcissbilder - nu började jag längta efter den ljuvliga doften. Och syrendoft...

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver så godt, når det engang bliver, åh hvor vi længes :)

      Slet
  11. Tak for nærbillederne. Du viser så mange dejlige blomster, men de gode gamle pinseliljer er vist de skønneste. Hvilken duft. Hvor er det en dejlig tid, vi nærmer os. En fin overgang til de gule nuancer. Det må være meget smukt, når det blomstrer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt, jeg er selv ret pjattet med alle disse blomster i foråret og har mange billeder af det.
      Pinseliljerne er skønne, er vist på vej op i popularitet igen.

      Slet
  12. Jeg elsker bare de hvide blomster. De er så smukke og rene.

    Skøn forårsdag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. De er bare skønne, elsker dem også :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.