Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 18. juli 2017

På tur - DEL 4 ... Overnatning B & B i Søndbjerg, Thyholm


På vores havetur forrige weekend havde jeg ledt på internettet efter et overnatningssted der var egnet for sådan nogle havefolk som os til en acceptabel pris.

Jeg faldt for Grethes Bed & Breakfast gæstehus i Søndbjerg og bookede to nætter. I omtalen stod at det var et lille gæstehus beliggende i en stor have, som man også måtte opholde sig i.

Jeg skal da lige love for at vi boede flot.

Værtsparret var meget venlige og især Grethe viste gerne hele haven frem og vi talte planter og havebesøg og endte med at få et par planter med hjem fra hendes have. Tusind tak for det :)

I skal selvfølgelig se billeder fra det dejlige sted - jeg kan varmt anbefale en nat eller to her, som udgangspunkt for en miniferie i Thy/Mors/
Vestjylland området. Ligger lidt nord for Struer, så man kan sagtens køre "nedad" i Vestjylland også.


I dette hjørne var der både lidt morgensol og lidt aftensol.



Vi sad omkranset af denne skønne rose - som nu igen står på min ønskeseddel... Jeg så den jo også hos Tante Grøn, altså for en smuksak.





Et kig ned til gæstehuset fra den store have.




Værtsparret bor selv i denne stråtækte idyl.



Lidt flere billeder fra gæstehuset.






 



Fra haven er der kig til kirken.






Adressen er:

Søndbjerg Strandvej 3
7790 Thyholm
Grethe Ebdrup
Mail: gretheebdrup-snabel-a-mail.dk


12 kommentarer:

  1. Hej Ulla

    Jamen ja det ser da hyggeligt ud:)
    Rosen ligner bestemt "Rosa Mundi"
    Hvis det historiske ikke er vigtigt for dig, så kan du få nye stribede roser der er ligeså sunde og yderligere remonterer;)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Rosa Mundi er virkelig sød og smuk på en gang - hvilke striber kan du anbefale, som remonterer?

      Slet
  2. Så flott sted! Det må jo ha vært som en drøm å være der. Karsten har helt rett, det er 'Rosa mundi' :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Rosa Mundi - den er smuk.
      Det var et virkeligt flott sted, vi boede.

      Slet
  3. Det ser ud til at være et dejligt sted med en hyggelig have.
    Nord for Struer, så kunne I have hilst på Heidi, der bor i Struer :)
    Jeg er også ret sikker på, at det er Rosa Mundi.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tænkte jeg slet ikke på - jeg vidste ikke lige hvor hun bor og har jo heller ikke mødt Heidi endnu.

      Slet
  4. Sikke et dejligt sted, det vil jeg da lige notere mig.... men jeg vil altså ikke bo i hønsegården hi hi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hønsegården lå ikke lige ved siden af gæstehuset og hanen galedes først efter kl. 9.

      Slet
  5. Hej Ulla.Hyggeligt sted du havde fundet.Dejligt at man kan kombinere havebesøg med dejlige overnatninger.
    Og dejlige solskinsbilleder opp nordfra.
    Rigtig dejlig dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt at prøve at finde nogle gode steder, her var vi vist ekstra heldige.

      Slet
  6. Vilket fantastiskt ställe, med en fin trädgård.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.