Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 23. juli 2017

Nyt fuglebad


Lige siden vi besøgte Høneballehaven forrige år og så Lisbeths flotte fuglebad lavet efter en afstøbning af et Gunnera blad har især min husbond ønsket sig sådan et fuglebad.

Så da han endelig fik fat i et Gunnera blad selv, blev det til et af sommerferieprojekterne at få støbt et nyt fuglebad.

I sort beton, naturligvis.

Det er bare super med sådan en handy-man :)

Billede fra i dag efter den megen regn. Kan I se himlen og buskene?


Lidt billeder fra processen:

Vi begynder med en sandbunke.

Så placeres bladet

Herefter tilsættes beton

Her ses det færdige resultat og med rosenhoveder i - vi fik nemlig gæster den dag :)





Til slut et par billeder af de skønne Salamis og Satisfaction liljer med regndråber på:






Clematis Comtesse de Bouchaud er sprunget meget mere ud, men har stadig mange knopper.
Liljen Salamis står lige bagved og yderst til højre kan I se clematis Princess Diana - joh... jeg er en heldig havequinde.



15 kommentarer:

  1. Hvor er det flot, det fuglebad. En rigtig fin idé. Jeg er sikker på, at fuglene også bliver begejstrede, for der er ingen glatte sider og ingen voldsomme dybder. Bare vand nok til at bade i... :-)

    SvarSlet
  2. Oh, det er fint det fuglebad...hvordan fik i lige cementen farvet sort ? han kan altså meget ham Mr M :o)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Cementen tilsættes noget sort farvestof, som Mr. M køber fra sin arbejdsplads :)

      Slet
  3. Hei. Flott fuglebad. Det er mye fint en kan lage i betong. Nydelige liljer og clematis. Ønsker deg en god uke.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
  4. Hej Ulla.Din handymand er du da bare heldig med.Det er bare et superflot fuglebad han har lavet.Og ekstraflot i sort.Også med roser i.
    Til vores loppemarked på vejen var der også en der havde lavet nogle fine nogle.
    Er kun lidt misundelig på dine smukke liljer.Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
  5. Smukt:) Prinsesse Diana i baggrunden er også ualmindelig smuk.

    SvarSlet
  6. Hej Ulla

    Flotte liljer med dråber!
    Og Diana er lige mig:)

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
  7. Så flott fuglebad dere lagde! Jeg ønsker meg et sånt, men har aldri prøvd å lage et selv. Flotte liljer og clematis.

    SvarSlet
  8. Det ser bare godt ud med det fuglebad. Du har virkelig en handymand. Det er flot i sort. Dine liljer er så flotte.

    SvarSlet
  9. Hej Ulla!
    Ett fint fågelbad, har länge tänkt försöka mig på att gjuta i betong, men det har inte blivit av. Fint med rosorna. Stora fina liljor, här börjar de röda snart att slå ut, men det är knoppar än så länge.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  10. Ja du er da heldig både med Mr. M. og have. Flot er det i hvert fald blevet. Vi har flere kæmpeblade, større end det der, så sig til hvis I skal have flere fuglebade.
    Knus

    SvarSlet
  11. Flot fuglebad I har fået lavet - det er så fint, når himmel og det grønne spejler sig i vandet. Liljerne er imponerende - sikken skønhed.

    SvarSlet
  12. Flot fuglebad, det kan du godt hilse at sige. Fuglebade kan man ikke få for mange af og da jeg var i Sverige på havetur fandt jeg ud af at der også skal være små humlebade rundt omkring :-)

    SvarSlet
  13. Tak for alle de søde kommentarer og rosende ord, de er givet videre til mesteren selv.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.