Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 7. marts 2017

I marts glæder jeg mig til....




- at det bliver lidt lunere vejr så havesæsonen kan komme rigtigt i gang.

- at komme ud og pille alt det visne løv af bedene og klippe stauder ned.

- at plante hornvioler i mine jordbærkrukker, som jeg plejer.

- at komme ned i køkkenhaven og få gravet de sidste 6 m2, som jeg ikke nåede i november.

- at komme ud og klippe alle mine gruppe 3-clematis ned. Det skal gøres nu og de skal klippes helt ned til 10-15 cm over jorden.

- at få sået tomater  (det gør min mand...)

- at så nogle af de sommerblomster som jeg har købt masser af frø af

- at få min pakke med nye Dahlia som jeg har bestilt, bl.a. den smukke Cafe au Lait, som Tina viste så mange gange sidste sommer og som jeg bare måtte eje også.

- at gøde mine roser - Linda var så sød at skrive rigtigt informativt om hvordan det gøres

- at sprede kalk på plænen og i køkkenhaven




- at få fingre i TANTE GRØNs nye bog - det er lige om lidt at den udkommer, og bogen kan allerede nu bestilles på bl.a. www.saxo.com.

Det bliver så skønt at synke ned i lænestolen og lade sig henføre i den smukkeste cottage have, jeg kender og som jeg har besøgt i hvert fald 3 gange.

Det kan du for øvrigt læse mere om her og her og her.







I dag er der igen is på dammen, men inden længe vil det der forår da komme for alvor i gang...


24 kommentarer:

  1. Det er jo flott å ha en sånn liste, og så krysse av etterhvert når er får ting gjort.
    Tror jeg skal lage en sånn liste jeg også :)
    Den boken høres fin ut!

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt lide lister :) Ja bogen, den har jeg store forventninger til.
      Klem til dig.

      Slet
  2. Che freddo vedere l'immagine del laghetto :)

    Buona primavera :D

    SvarSlet
  3. Hej Ulla
    Ja nu kan vi snart ikke vente længere, kulde og frost er helt klart mere charmerende i december end nu.
    Jeg kan se at vores to do lister ligner hinandens. Lad os håbe at foråret snart banker på, så vi kan komme igang ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke dårligt med den slags lister :) Ligeså stille kommer vi i gang.

      Slet
  4. Ja der er meget at glæde sig til, lad os håbe det forår snart kommer, det kniber lidt.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. hmmm... stadig køligt, men i lørdags havde vi da en ægte forårssolskinsdag, desværre var jeg ikke rigtigt udenfor.

      Slet
  5. Der er heldigvis masser at glæde sig til. Bare det at der er meget mere lys er en stor forbedring fra vintermørket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps. Når jeg cykler til arbejde nu, så tænker jeg hver dag på at nu er det lyst indtil november :)

      Slet
  6. Det bliver dejligt rigtigt at kunne komme i gang igen. Jeg har klippet lidt stauder og græsser ned, men det er også alt. Hvornår mon man kan plante hornvioler i krukker? Det er vel stadig lidt for koldt? Jeg har ikke besøgt Tante Grøns have endnu, men det må jeg se at få gjort:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hornvioler kan du godt plante nu, de tåler sagtens lidt frost, de rejser sig igen. Jeg har dog ikke fået købt mine endnu, men det er tiden der mangler.
      Tante Grøns have er virkelig et kapitel for sig - har du set at hun lancerer sin nye bog ved et arrangement den 25. marts på Heides Planteskole i Thisted?

      Slet
  7. Ja, det er bare med at komme i gang - der er nok at rive i. Snart! Det er fortsat lidt køligt derude!

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, ja - der er rigeligt at gøre og man fornemmer at man er kommet for sent ud af starthullerne, gør man !
      Men vi når det vel alligevel.

      Slet
  8. Du er slet ikke den eneste, der ikke er kommet i gang i haven endnu. Jeg synes simpelthen det er for koldt..selvom jeg har en Thyborønhabit.
    Jeg har fået klippet de fleste af mine clematis III, men mangler stadig et par stykker. Håber på rimeligt vejr på lørdag, for så bliver de klippet ned.
    Jeg savner solen inderligt. Den var her i 5 minutter i dag og det var så tydeligt, hvilken forskel det gjorde på humøret....og ditto da den forsvandt igen. NØJ, jeg er træt af gråvejr og kulde.
    Har ompottet nogle af mine frølinger i dag, det smager i det mindste lidt af forår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Siden du skrev har der faktisk ikke været meget solskin, måske lige i lørdags som var en super solskinsdag (som jeg tilbragte indenfor !!!)
      Nu er vi jo begge to kommet i gang ude i bedene, så ER det forår, basta.

      Slet
  9. Og jeg blev så poetisk af dette indlæg

    det flød i mine åre som et digt
    af den aller bedste slags

    Og jeg glæder mig
    til det samme som dig:-)))
    God aften
    Knus Anette;-))))

    SvarSlet
  10. Smart. Hvis eller snarere når det regner, så har du nogen at hygge dig med.

    SvarSlet
  11. Søde Ulla.

    Tusind tak for AL din støtte igennem årene. Du og Mysterious Mr X er nogle af vores allermest trofaste havegæster. I fortjener faktisk en tapperheds-medalje.

    Det er rigtig ærgerligt, at I ikke kan komme til Bogudgivelses-receptionen på Heides Planteskole. Jeg ville have elsket at se jer, men man kan nu engang ikke være mere end eet sted af gangen.

    Det er akkurat de samme ting, som dem du nævner, jeg glæder mig til her i marts. De første hornvioler ER i hus.

    NU trænger vi for alvor til forår. Vi mangler lys, sol og varme så vi kan få genopladet batterierne. Håber snart vi får lidt mere varme. Det har været så bitterligt koldt her på det sidste.

    Her er Cafè au Lait dahliaen også blevet indkøbt. Der er stor hype omkring den smukke dahlia og bliver ofte udsolgt med det samme.

    Nyd marts og de begyndende have-aktiviteter. Og endnu engang TUSIND TAK, kære Ulla.

    Stort knus og kærligste tanker

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine søde ord. Jeg ville ønske at vi kunne komme, men jeg vil nyde din bog ekstra meget i stedet for.
      Ja, det bliver sikkert og vist forår nu, men vi trænger til mere SOLSKIN.
      Jeg har ikke fået købt hornvioler endnu, men snart...
      Café au Lait - vi slår os ski' sammen
      Knus til jer begge to:)

      Slet
  12. Ihhh ja - der er SÅ mange ting at nå.
    Jeg har ikke været så snedig at skrive en liste endnu.. men jeg burde nok gøre det. Alle tanker og ideer suser rundt i mit hoved og det virker en smule uoverskueligt.
    Men... et stort stort projekt bliver forhåbentligt virkelighed i denne måned, og så kan alle de små hyggelige haveprojekter bare stille sig i kø derefter.

    Vi - Jesper og jeg, have også håbet at hilse på jer til bogudgivelses receptionen. Men mon ikke vi render i hinanden en anden gang i det nye haveår.
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg at vi gør - render sammen :) Ja, et stort projekt er tæt på at være virkelighed, hvor er det dejligt.
      Forår, kom an - vi er rede :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.