Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 13. marts 2016

Krokus Update


I formiddags var vi velsignet med det lækreste marts-vejr, man kan forestille sig.


  • Vindstille
  • Sol
  • Mere end 4°    (jeg så faktisk ikke efter hvor varmt det var...)

Jeg fik ryddet op og klippet ned i det hvide og det gule bed og var endnu en gang benovet over hvor meget der sker neden under alt det visne.
Hold da op !

Det er et par skønne måneder vi har foran os.

De blå krokus smilede til hinanden og til mig - og nu også til jer:





Som svar til en af kommentarerne fra i går (Jesper) kan jeg fortælle at krokusene er "Fire Fly" og vi lagde 100 af disse løg i efteråret 2012. Jeg synes ikke de har bredt sig, men 100 synes af noget, især når solen skinner.

Det gjorde den da heldigvis i dag :)


15 kommentarer:

  1. Nydelige krokus! Neste uke skal det visst bli sol her i Bergen, og jeg har mange krokus på vei! Kan nesten ikke vente!

    SvarSlet
  2. Hej Ulla
    Skønne krokus jeg er helt misundelig på jeres gode vejr, her har tåge og kulde styret idag ;)

    SvarSlet
  3. Hej Ulla
    Vi så heller ikke meget til solen, men den prøvede da. Jeg så godt, den skulle skinne i Århus.
    Knus

    SvarSlet
  4. Hej Ulla.Krokus er bare så smukke.........tror jeg også skal gave sat lidt flere i haven
    Og dejligt at du har haft en god dag i haven.
    Her skinnede solen kun i eftermiddags...........så det er bare med at nyde den når den er fremme.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  5. Hej Ulla
    Det ser da godt ud!
    Her kom solen lige over middag, så det blev en super eftermiddag!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  6. 100 af noget, syntes jeg er meget... og flot ser det altså ud! :o)

    SvarSlet
  7. Det ser super flot ud. Sikke en lilla tæppe.

    SvarSlet
  8. De er VILDT lækre - og jeg har besluttet til næste år at tilføre lys lilla krokus til havens største bed - dette er da et oplagt valg.

    Her fik vi sol over middag, men inden da var ungerne på eget initiativ gået igang med at fjerne de værste mængder ikke-formuldede blade, og jeg kunne få klippet lidt stauder ned. Helt vidunderligt mens hønsene gik på ekspedition i havens vildere bede. Sikke en forrygende dag:0)

    Knus fra Katinka

    SvarSlet
  9. Njuter av dina fina krokus, de dröjer ett tag till innan de visar sig hos mig.
    Ha det fint!
    Marika

    SvarSlet
  10. Lækkert smil Ulla:-))))) og i er heldige at i har set solen, her har det været gråt i gråt i mange dage, men vindstille og mildt, så det er rart at være ude.
    Ha en god dag.

    SvarSlet
  11. Ih... tak for jeres dejlige kommentarer allesammen - I søde havemennesker :)

    SvarSlet
  12. Kære Ulla Tak for dette syn, det var dog aldeles vidunderligt <3 knus Tina

    SvarSlet
  13. Her blomstre krokus ikke!
    Sikkert fordi jeg ikke har fået plantet nogen endnu? Eller måske har jeg overset dem som jeg havde med Dorthea liljerne :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.