Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 22. december 2011

Vintersolhverv

Nu er det vintersolhverv - den korteste dag på året og dagen, som markerer lysets tilbagevenden.

Vi tænder masser af stearinlys for at markere vendepunktet - og glæder os til at lyset kommer tilbage.

Hos mig kan denne skønne amarylis passende markere dagen også, netop udsprunget... heldigvis nåede den det før jul.


I sidste uge var jeg ellers i tvivl om den ville nå det, da så den således ud:


Dette amarylis løg er i øvrigt det største, jeg nogensinde har set. Købte det i lufthavnen i Amsterdam, da vi mellemlandede der på vej hjem fra Frankrig i oktober.

9 kommentarer:

  1. Ja en amaryllis er smuk, og pludselig går det stærkt med at blomsten lukker sig op. Godt den nåede det inden jul.

    SvarSlet
  2. Glædeligt vintersolhverv! Skønt at vi nu går mod lysere tider :-)
    Knus
    Signe

    SvarSlet
  3. Hvor er den smuk.
    Vi fik en i søndags af Vivi og Hans Jørgen, datter og svigersøn, da vi holdt julefrokost for familien, men den når hvis ikke at springe ud inden jul.

    SvarSlet
  4. Smukke amaryllis billeder :-)

    Jeg kan se på de sidste af dine billeder, at min først springer ud om en uge....

    SvarSlet
  5. En imponerende blomst. Skønt at vi nu kan spejde mod lysere tider, - nu er der håb igen ;o)

    SvarSlet
  6. Amaryllis er vakkert til jul!!

    Bare innom for å ønske deg og dine en RIKTIG GOD JUL OG ET GODT NYTTÅR!!

    Heleneklem;o)

    SvarSlet
  7. Lækker amaryllis... klædt i julefarve :)
    Utroligt at det allerede vender igen... men i hvert fald superdejligt... :)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  8. Hej Anemone
    Du og din familie ønskes en glædelig jul og godt nytår... vi ses og blogges ved...

    SvarSlet
  9. Amryllis lyser min hverdag op efter jul når al den røde julepynt er lagt væk. Så starter jeg med et par røde og senere et par hvide.
    Rigtig god jul her fra Irishaven

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.