Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 11. juni 2020

Lille Malund - stor landbohave


..... jamen, vi var jo i Lille Malund ....    helt nøjagtigt pinsesøndag, den 31. maj.

Det har jeg slet ikke fået fortalt om - men de fleste af jer kender sikkert godt haven fra andre havebloggeres billeder og fortællinger eller egne besøg.

For os var det første besøg nogensinde og jeg må sige at jeg var utroligt begejstret og imponeret.

Haven var meget større og meget varieret i forhold til mine forventninger.

Det er bare skønt med sådan en oplevelse.

Mine billeder er nok allerede uaktuelle, idet masser af rhododendron og azalea var i blomst og meget af det er jo på retur nu, men mon ikke også de har en del sentblomstrende af slagsen i Lille Malund.

Haven byder helt sikkert på noget over hele havesæsonen, bl.a. var der en pænt stor rosenhave.

Det var så smukt.














Lille Malunds Have er ca. 25.000 m2 og grundlagt i 1960'erne og adressen er Malundvej 18, 8765 Klovborg.

*******

Vi var for øvrigt også i Rhododendron Haven - det må I høre om en anden dag.


20 kommentarer:

  1. Fine billeder du har taget i Lille Malund, det har noget at se på alle årstider, dog ikke vinter, men det er en spændende have at besøge, især første gang bliver man blæst helt omkuld.
    Det er ikke længe siden jeg var der, alligevel er der sket meget siden da.
    Nå I var også i Rhododendronhaven, det var også dumt andet, de ligger så tæt på hinanden.
    Knus og tak for turen, så slap jeg for færgen denne gang :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er da også sikker på at vi kommer igen en anden gang - det kunne jo være et mødested for flere gl. havebloggere.
      Knus

      Slet
  2. Dejlige billeder fra en dejlig have :-)
    Jeg har besøgt haven mange gange og det er altid en stor oplevelse. Sidste år var jeg til plantemarked i haven, normalt er der marked 2 gange om året.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bestemt en dejlig have.
      Det lyder til at de fleste kender den, så det var da på tide at jeg også kom derned.

      Slet
  3. Haven er blevet smukkere og smukkere for hvert år. Modne træer og buske gør bare en enorm forskel. Der var en overgang, hvor skvalderkålen fik lov til at brede sig for meget og invaderede det "rigtige" bunddække. Da virkede haven lidt forsømt, men nu er den heldigvis tilbage på sporet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig godt med de store buske og opstammede træer, det gave en fin virkning.
      Eftersom det var mit første besøg, har jeg ikke tænkt over at haven har virket forsømt tidligere, men det er da dejligt at den er tilbage i flot form.

      Slet
  4. Det er en smuk have. Jeg kommer der mindst en gang om året. De plejer også at have gode plantemarkeder, foruden deres eget salg af planter.

    SvarSlet
    Svar
    1. De havde et fint plantesalg.
      Hvis der ligefrem er plantemarked, så kunne man jo overveje at mødes der en gang - eller bare på en normal dag.

      Slet
  5. Åh, man bliver helt opløftet, når man besøger sådan en smuk have. Jeg elsker at komme på havebesøg, og jeg sidder her og bliver inspireret til, at jeg meget snart må afsted og se nogle haver :-)
    God dag til dig, Ulla!
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal du da - især nu hvor vi snart får frie tøjler ift. Corona.
      I lige måde.

      Slet
  6. Hej Ulla

    Det ser ud til at være en flot og superspændende have.
    Jeg har den allerede noteret - din beskrivelse giver endnu en tilskyndelse!

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
  7. Hold da op Ulla der er meget fint at kigge på.
    Jeg er vild med vandet rundt om Gunner som jeg kalder planten :)))))

    Klem og dejlig weekend
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Havedammen med den store "Gunner" var så fin, med trædesten.

      Slet
  8. Ser ut att vara en mycket vacker trädgård. Ser att de har jobbat en del med sten och det älskar jag.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var mange flotte elementer i denne have, jeg var ret vild med den.
      I lige måde.

      Slet
  9. Hei Ulla.
    Ser ut til å være en fantastisk flott hage. En opplevelse måtte det være å besøke denne hagen.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  10. Hold da op hvor er der bare smukt. Man kan nærmest ane hvor mange små skjulte hjørner den gemmer på. Katten ser også ud til at trives ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig en smuk have og mange timer kan man fordrive der. Katten var meget snakkesalig :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.