Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 15. juni 2020

Besøg i Rhododendron Haven i Tørring


I en ellers travl pinseweekend foreslog min svigerinde at vi skulle mødes i Rhododendron Haven i Tørring. Det lød da som en dejlig ide - og vi drog afsted.

Jeg har løbende fulgt med når Lisbeth har vist billeder fra stedet på en af sine indkøbsture, men det er mange år siden vi sidst var der.

Vejret var skønt og parken på stedet superskøn, omend nogle af rhododendronerne var afblomstret.

Butikken skulle vi selvfølgelig også ind og se.

HOLD NU OP, hvor var der mange fristelser - jeg var aldeles fortryllet af de mange orange og orangerøde azaleaer og gik også og studerede de mindre rhododendron, da vi til foråret vil plante nogle flere af dem oppe på halvmuren i stedet for de kedelige røde spireabuske.  (Det har jeg skrevet lidt om her).


Jeg er vild med pasteller som disse :)






Vi fik selvfølgelig en lille souvenir med hjem. Nu har jeg min helt egen lille "FEUERWERK" i haven, plantet meget frækt sammen med Polarnacht og den stærkt pinke azalea Kermesina bagved.
Jeg elsker sådanne kombinationer.



Desværre yder billederne her ikke planterne retfærdighed.


4 kommentarer:

  1. Dejligt sted I har besøgt, det er svært at lade være med at tage noget med hjem. Godt at høre at I har planer om flere.
    Plantekombinationen er så ikke lige mig, men det er vigtigst, at du er glad for den ;) Jeg er mere afdæmpet, ville ikke købe Feuerwerk, heldigvis har vi forskellig smag, ellers bliver det hele så kedeligt.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Man bliver utroligt fristet når man kommer sådan et dejligt sted. Jeg er helt pjattet med Feuerwerk - og kan godt lide nogle steder at sætte lidt skøre farver sammen i en Kenzo-effekt.

      Slet
  2. Det er et supergodt sted med uhyggeligt mange fristelser. Og parken/haven rundt om er meget flot.
    Jeg er helt med på den farvekombination. Fræk og flot.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.