Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 3. september 2019

Sensommer roser


Rigtig mange af vores roser remonterer i disse uger og jeg nyder gensynet med de skønne farver og former.

Augusta Luise - Lark Ascending - Darcy Bussell
Morten Korch - Heidi Klum - Koko Loco
Lady Gardener - Lark Ascending - William Shakespeare

I begyndelsen af juni foretog jeg en ret kraftig deadheading af samtlige roser, idet jeg håbede at kunne fremtvinge en overdådig blomstring i august når jeg var tilbage fra sommerferie.

Det lykkeedes ikke helt, for det var simpelthen for tørt i juli, men nu er de klar næsten alle sammen.

Og sikke nogle dejlige sensommer dage vi havde at slutte august af med - spændende hvad september bliver for noget.

Munstead Wood

Mme Alfred Carriere er i fuld gang igen

En dekoration af blomster fra haven

18 kommentarer:

  1. Nøjjj hvor har du altså bare nogle smukke roser. Lige nu nyder jeg også at roserne remonterer. Herligt.
    Skøn buket du har lavet.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Jah... det er ikke så dårligt med de roser :) Kram retur

      Slet
  2. Ja du har jo også mængder af roser i blomst, dine blomstrer med flere end mine gør. Lark Ascending er ikke i gang her endnu, heller ikke Augusta Louise og Morten Korch, men de er på vej. Jeg tror også, at roserne endnu en gang har haft det for tørt, vi har jo fået meget mindre vand her end I har.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Procentielt måske endda lige så mange roser som du har :)
      Sensommerblomstring er dejligt - men i dag regner det altså meget her - måske også hos dig?

      Slet
  3. Så vackra rosor och fint att se att det lönar sig med dead heading. Vackert arrangemang av sensommarblommande växter.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Carina - for dine altid søde kommentarer.

      Slet
  4. Hvor er det smukt at se dine roser! Her har vi også en ny omgang roser i blomst og nyder det.

    SvarSlet
  5. Flott med så mange roser i blomst nå. Tror nok som Lisbeth at rosene har hatt det for tørt i år, og så var det den uken med frost i mai som sikkert har påvirket plantene...
    Ha det godt/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Her har det været meget tørt i juli, men så har august til gengæld givet massser af regn her.

      Slet
  6. Hei.
    Nydelig roseblomstring hos deg. Her begynner også rosene å remontere.
    Vi har hatt en middels sommer her så det har regnet jevnt og trutt.
    Fin kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  7. Hej!
    Fantastiska rosor, min favorit blir Munstead Wood, en härlig färg.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlet
  8. Hold nu op der er smukke roser hos dig. Mine rådner desværre op i regn.
    Vi har konstant regn men lunt vejr. Rigtig efterår og lige nu mens jeg skriver vælter det ned udenfor.
    Roserne var ellers i gang for både 2. og 3. gang.

    Klem og dejlig weekend
    Charlotte

    SvarSlet
  9. Hvor var det godt at de kom igang med blomstringen, for det er nogle skønne nogle du har. Og så er det bare så dejligt at lave dekorationer fra haven, det er en fin en du har der :-)
    Rigtig god weekend.

    SvarSlet
  10. Så mange nydelige roser du har, Munstead Wood står på ønskelisten min. Ha en fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlet
  11. Hun er godt nok imponerende, madam Carriere

    SvarSlet
  12. Så flotte roser, værd at vente på 😀
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  13. Mit navn er Eva Hovmand Skjøtt, jeg har været gift i over 6 år, og det var forfærdeligt, fordi min mand virkelig snydt på mig og ledte efter en skilsmisse, vi brød sammen for et år siden og vi kom tilbage efter så mange behageligheder for dejlig kærlighed gaver. Jeg elsker min mand så meget, at der ikke er nogen time på dagen, hvor jeg ikke tænker på ham, han er en verden for mig, jeg værdsætter ham på samme måde. være så jeg ikke kan gøre noget for at skade ham eller få ham til at føle sig trist. Jeg stødte på en blog-blog Et vidnesbyrd kaldet "Osawe jennifer" på Internettet, hvordan han gendannede den store nedtrængte storpræstinde i medgiftens tempel, hendes eks-mand derhjemme efter 3 dage med kærlighedsformularer. Jeg har læst så mange forskellige postkommentarer om forundrede store kræfter har hjulpet mennesker over hele verden, uanset afstanden, de har bragt ex-kærlighed og hjulpet med at løse skilsmissen, og separate beretninger kom ud af kærlighed og skabte mennesker glade i forholdet. Jeg skal være 100% sikker, så jeg prøvede og sendte en kontaktmeddelelse til doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp +2349014523836 og han svarede straks, og jeg fortalte ham min historie, og han gav mig kun 2 dage til at fortolke natten den hun var tilbage og bad om tilgivelse, hvor vidunderligt og pålideligt hans arbejde var. Hvis nogen har lignende problemer, bedes du kontakte ham på hans e-mail.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.