Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 29. oktober 2015

Høstfarver


Hvor ER det bare et dejligt efterår i år.

Jeg nyder farverne, duftene og alle sanseindtrykkene fra naturen i dette efterår - jeg synes oktober har været en fantastisk måned.

Mange har vist de flotteste billeder af høstfarver fra haven - det er rigtigt dejligt.

Vi har ikke så mange høstfarver som jeg kunne ønske mig, men måske kan der klemmes en busk eller et lille træ ind med tiden.

Her er blot nogle få billeder fra vores efterårfarvede have:


Acer "Bloodgood" i en stor krukke:



Heuchera "Delta Dawn":


Desværre husker jeg ikke lige navnet på denne



I morgen er fridag - herligt, så kan jeg sikkert nå lidt ud i haven - solskin eller ej :)

14 kommentarer:

  1. Dejlige efterårsfarver, I må have et træ med høstfarver i kolonihaven :)
    Heucheraerne er nu flotte i farverne.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Kære Ulla Der stråles da om kap med efterårsfarver, du kan da sagtens være med. Det ser skønt ud. God weekend. Kh Tina

    SvarSlet
  3. Heucheraerne kan nu også noget i efterårshaven...dejlige billeder og jo det har været en skøn oktober måned.

    SvarSlet
  4. Ja det er skønne efterårsfarver du viser, og oktober har været noget så smuk!

    SvarSlet
  5. Dejlige billeder! Ja, oktober har været en fantastisk måned - mange dage med skønt vejr og de flotteste farver:-)

    SvarSlet
  6. Hej Ulla.Ja !!! der er vist ikke nogen tvivl om at vi alle har nydt den smukke oktober måned.
    Og du kan nu godt være med . Den smukke acer og alle dine alunrod lyser så dejligt op.
    Rigtig god fridag knus Jette

    SvarSlet
  7. Den tørre oktober, med lave temperaturer i starten og nu "høje" for årstiden. Samt roligt vejr, så bliver bladene på træerne længe. Smukt er det, men også vemodigt. Jeg og vinteren kan ikke rigtig sammen.
    Henrik

    SvarSlet
  8. Hej Ulla, jeg syntes jeres have ser skøn ud :o) også her er det fridag og jeg skal i haven..de lover heldigvis sol i weekenden :o)
    Kh Linda

    SvarSlet
  9. I år er det vist også specielt tydeligt, hvad efterårsfarverne gør for oktoberhaven. Haven god haveweekend!

    SvarSlet
  10. Hej Ulla. Jeg synes også oktober har været helt fantastisk. Du har mange flotte efterårsfarver i haven:) Jeg håber, du har haft en god fridag i haven. Vejret har da været rimeligt i dag.

    SvarSlet
  11. Må jeg anbefale en træpæon, min har den smukkeste høstfarve....mon det gælder dem alle sammen.... nå, men ihvertfald så er den jo en dobbelt glæde, for blomsterne.... du.... de er det smukkeste man kan se for sine øjne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for input, Sussi - det vil jeg bestemt ikke afvise. Ved du hvilken træpæon du har? Jeg elsker pæoner, men har kun nogle få silkepæoner.

      Slet
  12. Heucheraene er flotte i fargen ! Høsten har utrolig flotte farger som gir oss litt "å gå på" utover vinteren.
    Nyt helgen i hagen :-)

    SvarSlet
  13. Tak for alle jeres kommentarer, det er så dejligt at glædes over efteråret sammen med (de fleste) af jer.

    Fridagen blev brugt til mangt og meget, men det var køkkenhaven, der mest mærkede det. :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.