Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 18. maj 2012

Tulipaner... igen-igen (og rhodo'er)

Tulipanen Upstar er nu ikke noget dårligt bekendtskab og jeg tror, at jeg kan klemme flere løg ned i bedet til efteråret, så næste år kan blive endnu mere lyserødt. Her står de sammen med lupiner, som give fin kulisse.





















 ..... hov, der er også nogle Upstar omme i staudebedet i forhaven....


Fontainebleau, igen:


En enkelt Shirley, her må vist også suppleres til efteråret.


Allium står klar til at åbne ballet:


Sommeranemonerne er sprunget ud. Dem har vi flere steder i haven og de er så dejlige, blomstrer rigtigt længe og breder sig, men moderat (i hvert fald hos mig).


Blåpuder er bare så almindelige, men dejlige blå farver som lyser i morgensolen:


De nye rhododendron springer mere og mere ud:

Pfauenauge:



Anuschka:


 

Diandi:  (Viscy)  - den er nu ikke ny, men har ca. 10 år på bagen.



.... og så er det i morgen at der er blogtræf hos Lisbeth  :)  Hvor bliver det spændende.



12 kommentarer:

  1. Det kunne da være, jeg også skulle overveje at indføre nogle upstars til efteråret, for hvor er de søde :-)
    Og anemonerne er da bare for lækre. Jeg har købt fyldt sommeranemone hos staudefeen, som jeg håber vil brede sig, men jeg må vist også overveje at få nogle af de enkle. De er så bedårende!
    Ja, det bliver rigtig spændende med Samsø i morgen - jeg glæder mig helt vildt!
    Knus Signe

    SvarSlet
  2. Og jeg glæder mig til at se jer alle :o) Min Pfauenauge er noget større end din, men der er ikke så mange blomster :o) Måske bliver det bedre til næste år.
    Ses :o)
    Knus

    SvarSlet
  3. Hvor er dine tulipaner dog smukke.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  4. Åh...så mange fine tulipaner, og rhododendronerne er også skønne. Jeg har en Viscy som jeg er helt vild med, men den ser noget pjevset ud efter flytningen, og knopperne bliver ikke til blomster i år. Håber den kommer sig, når den får en blivende plads.

    SvarSlet
  5. Så flotte billeder du viser.
    Jeg skal have 'fat i ørene' på dig og have et par råd om tulipaner. jeg har fået 2 poser sorte tulipaner af min mor, men jeg har ikke erfaring med den slags. Det kan du lige give mig et foredrag om i Kolding ik'? :O)

    SvarSlet
  6. Jeg er også helt vild med mine Upstar, så jeg skal helt sikkert have flere til efteråret. Er dine også bare de billige løg fra Netto? Det er mine. Det gør det endnu bedre synes jeg :-D
    Du læser jo først dette når du vender tilbage til Samsø, og jeg er smuttet til sølvbryllup, så jeg håber at I har haft en skøn dag derovre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg købte mine Upstar i Bilka, tror jeg...

      Slet
  7. Hvor er de fantastiske dine Rhododendron, jeg kom tilfældigt forbi et sted der hedder Rhododendron Haven på min vej til Viborg i går - uh, jeg blev helt forelsket - flere gange endda, men jeg HAR altså ikke plads - så jeg må bare nyde dine og andres smukke billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er mere end velkommen. Ja, der findes afsindigt mange smukke rhododendron, men de fylder jo også en del med tiden.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.