Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 30. december 2021

Godt nytår og tilbageblik på julen

 Året rinder ud og jeg når lige en lille hilsen her til alle der læser med stadigvæk....   Julen har været dejlig og vi har hygget med vores voksne børn omkring mad og brætspil.

I dag kommer børnebørnene sammen med deres voksne og vi skal have åbnet de sidste julegaver - sådan er det jo med skilsmissebørn. 

Indtil nu er vi styret fint uden om Corona, og det håber jeg ved gud at vi kan fortsætte med, selvom der bliver flere og flere i vores bekendtskabskreds, der er smittet.


Her er billeder fra de skønne juledage, hvor sol og sne var dagens vejr - jeg savner det allerede.











I går var vi på en eftermiddags gåtur i det disede vejr - vi valgte at inkludere Aarhus Ø i turen - det nyeområde i Aarhus ude på de gamle havneområder hvor mægtige boligbyggerier er skudt op og nu også det nye byggeri Ligthhouse på det yderste hjørne er i gang.


Vi så endda et par vinterbadere :)


Disen gav en meget speciel stemning som jeg har forsøgt at indfange på mine billeder.

Den store container havn på modsatte side af havnebassinet

Bebyggelsen her kalder de Isbjerget





Hermed vil jeg gerne ønske jer alle 

Rigtigt godt nytår


16 kommentarer:

  1. Hej Ulla!

    Så deilige snøbilder du viser, og det er jo ikke så ofte du gjør det :)
    Jeg håper du holder deg frisk og rask fremover, og ikke får corona. Vi har så langt sluppet unna det her også. Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så livagtigt at have hvid jul og et fint hvid drys over det hele. Det sker ikke ofte. Tak, det samme håber jeg for dig og din familie. Klem

      Slet
  2. Ja, det var dejlige dage omkring julen, og du har fanget stemningen så smukt i haven!
    Godt nytår til dig fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det - ja haven tager sig smukt ud i snedrys :)

      Slet
  3. Hej Ulla!
    Vackra bilder både från trädgården och lite andra vyer med en annorlunda bebyggelse. Ser fint ut med det blå ljuset.
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
    Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er helt sikkert en anderledes bebyggelse og sjovt at se. Dog kunne jeg ikke tænke mig at bo der.
      Tak for dine nytårsønsker :)

      Slet
  4. Ja men sikke fine billeder både af sne og dis. Midt i det heler sejler vores færge Lilleøre af sted, og du har ikke en gang kommet med en bemærkning om det, så må jeg jo hellere gøre det.
    Det lyder til, I har haft en hyggelig jul med børnene, det er herlig - især hvis man kan slippe for corona.
    Knus og godt nytår til jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var da vist færgen til Samsø - jeg bed ikke nærmere mærke i det på den store afstand. Tak for det, i lige måde.knus

      Slet
  5. gad vide hvor længe man kan smyge sig uden om corona-omikron? Vi er stukket 3 gange, men alligevel, det er jo åbenbart ikke en hel helgardering. nå, man skal ikke tage sorgerne på forskud.
    dejlige sne billeder. ja vi savner allerede sneen. Men det er nu osse et surt snaskvejr lige nu.
    Fantastisk blåt lys på dine havnebilleder. Det må være spændende at gå en tur derude.. men jeg ville altså ikke bryde mig om at bo sådan et sted. Det er alt for smart og fancy til mig.
    Godt nytår Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil strække mig langt for at undgå Corona. Men det sniger sig ind på en.
      Tak for din hilsen - og godt nytår :)

      Slet
  6. Det er smukke sne- og tågebilleder, du har taget.
    Rigtig godt og coronafrit nytår til jer og familien.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  7. Smukke billeder som altid. Du og familien ønskes også et godt nytår herfra, med ønsker om et 2022 som forhåbentlig bringer bedre tider :-) Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. tak for din hilsen - håber I har det godt allesammen :)

      Slet
  8. Diset har legat tjockt och ibland riktigt vackert. Det pryder dina bilder fint :)

    Gott Nytt År! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Takk, Carina - ønsker dig alt godt i det nye år.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.