Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 9. januar 2021

Januar 2021

Godt nytår - endnu en gang.

Håber alle er raske og at I er kommet godt ind i 2021 - som jo er begyndt noget kaotisk mht. Corona.


Heldigvis kom der sne - det er allerede nogle dage siden og jeg har slet ikke haft lejlighed til at komme på bloggen og vise nogle billeder eller læse hos andre.

Men her er lidt fra haven fra i onsdags den 6. januar:

Denne julerose sprang ud lige op til 24. december - men sne klæder den, synes jeg.

Udsigt fra køkken-alrummet - ikke dårligt, vel

Et sjovt billede fra dammen - vi har måttet lægge net på, for fiskehejren har fået kig på vores fisk.


Den lille rhododendron Makiyak, som er flyttet herop på halvmuren, har fået beskyttelse på.


Græsser præsenterer sig så godt i frost og sne


Inde i drivhuset er der derimod blomster i denne geranium !



Til sidst et billede af mig selv (sagde hunden) og mit dejlige barnebarn Sebastian, som er taget i dag, hvor vi havde sat den lille familie stævne i Botanisk Have - grundet Corona kan jeg ikke invitere alle mine børn i morgen, hvor den ellers står på lidt fødselsdagsfejring her.

Men det var også hyggeligt med varm cacao og kager i det fri i dag :)



16 kommentarer:

  1. Godmorgen Ulla og tillykke med fødselsdagen
    Sikken et dejligt billede af dig og Sebastian. Det er ikke nemt at mødes med sine kære i denne tid. Hos os lykkes det ikke, det er for langt at køre/rejse for en frysende time i en eller anden have, så vi må nøjes med at facetime.
    Sikke fine snebilleder, vi har kun haft sludbyger med sne i, men det lagde sig ikke.
    Vi håber, at du trods alt får en dejlig dag.
    Knus og godt nytår

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med fødselsdagen. Håber du får en dejlig dag og bliver lidt forkælet.
    Fine billeder med sne. Så meget fik vi slet ikke.

    Knus Gitte

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Til lykke med fødselsdagen :-)

    Ja, vi er alle sammen skovbørnehavebørn i øjeblikket - i en vis grad, og det er på en måde ganske hyggeligt, synes jeg. Men så igen... når man har hund, er man det det meste af tiden; man skal bare pakke sig godt ind.

    Smuk have med vinterdrys. Her har vi ikke meget tilbage...

    SvarSlet
  5. Tillykke med fødselsdagen! Dejligt med sne - og skønt at vi kan møde i så fine omgivelser!

    SvarSlet
  6. Hej!
    Gratulerar på födelsedagen. En härlig bild tillsammans med barnbarnet. Vi fick lite snö igår, och idag fortsätter det. Nu är världen vit hos oss också.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlet
  7. Fine snebilleder fra haven! Det lysner jo så længe det varer.
    Det bliver jo alternative fejringer for tiden - og af gode grunde - men jeg håber du får en hyggelig dag!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  8. Grattis på födelseda'n! Hoppas ni fått behålla snön - den gör ju världen så ljus. Det har kommit snö här också men tyvärr så blir det plusgrader ett par dagar här innan kylan kommer tillbaka.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  9. Gratulerer med dagen! Her har det kommet 30 cm snø i løpet av natten og formiddagen, så nå blir det lunere fo plantene. Har endelig kommet i gang med frøsådd, det er godt. Jeg er egentlig glad for min datter bare er nitten, så jeg har ingen barnebarn jeg ikke får møte og klemme på, heldigvis. Ha en fin søndag. Klem fra Anne-Kristin

    SvarSlet
  10. Tillykke med dagen. Ja lidt sne lysner gevaldigt på det hele. Og kan da live en udendørs møde lidt op. Hvis den da ikke køler cacaoen og kaffen for hurtigt.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
  11. Tillykke med fødselsdagen. Jeg håber, du har en dejlig dag.
    Selvom det kan være lidt koldt at mødes i det fri, skal vi være glade for, at vi ikke har udgangsforbud. Sødt billede af Sebastian og mormor.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
  12. Tusind tak for jeres hilsner og fødseldagsønsker.
    Dagen lørdag var så fin og dejligt at kunne mødes udenfor også.
    Søndag var også skøn, kager og endnu mere varm kakao og brædtspil - det dur :)

    SvarSlet
  13. Forsinket tillykke, og så dejligt, at I i hvert fald kunne ses udendørs.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  14. Det er et skønt billede af dig og Sebastian! Et forsinket tillykke med fødselsdagen :-) Hvor er haven dog smuk med sne. Det var en god idé at dække dammen med net.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.