Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 28. juli 2020

..."byger, der går og kommer, det er den danske sommer"



Huhej for et vejr.


Det passer mig fint at vi snart er færdige med JULI, for den har ikke gjort det ret godt i år.

Nu kan man jo ikke skælde ud på vejret -  og vi har skam haft dejlige feriedage alligevel - men jeg håber sådan at AUGUST bliver en dejlig solvarm måned.

Jeg har ikke været i haven i over en uge, så jeg er ikke helt ajour med studsning og deadheadning af roser.

Det hele står nu meget godt alligevel og lige nu er showstopperne vist vores clematis og liljer.

Begge slags gør meget væsen af sig.

Fond Memories, som gror sammen med New Dawn roserne
Rosen Heidi Klum smuttede lige med - den står helt fantastisk i år.

Clematis Prince Charles har en yndig lyslilla farve:



















Etoile Violette
Et kig ind på den store terrasse, hvor Jackmanii Superb vokser ved muren og Comtesse de Beauchoud på et stativ i rhododendronbedet.
C. Texensis Prinsesse Diana på stativ lige i forgrunden til venstre.
Alle tre virkeligt gode gruppe 3 clematis, som jeg klipper helt ned hvert år i februar.











Disse liljer er mindst 160 cm høje og har en fantastisk duft.

Indianermynte/Agastache er også meget fin lige nu - tiltrækker bierne.




Kapfaklen, som jeg fik af Susanne fra Solbakken for to år siden:



Vi har stor succes med Dahlia i år - måske fordi de står i krukker og får masser af gødning og vand..... hmmm, ja, det er nok det :)
Jeg viser flere i et kommende indlæg.




Der er faktisk meget mere at vise i haven, men som altid er jeg en fortravlet kvinde der vil alt for meget og har alt for lidt tid til det hele.

Vi ses i blogland snarest :)





9 kommentarer:

  1. Godt du lige fik tid til lidt billeder, så vi kunne se, hvor flot det står. Det er jo alle showstoppere. Snart kan jeg se dem med egne øjne :)
    Knus

    SvarSlet
  2. Så mye fint du har som blomstrer nå! Ja, juli måned har vært kjølig og regnfull her også, men det må vi bare ta med.
    Indianermynte må jeg få skaffet meg, for den er veldig fin.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Indianermynte findes i mange varianter, denne her er Liquorice og så har jeg også Black Adder.

      Slet
  3. Ih, der har vi jo min yndlingsrosenhæk :-)
    Det er da helt utroligt så mange blomstrende ting, du har i haven, Ulla! Mine dahlia vil ikke rigtigt i år, synes jeg. Dejligt, at jeres imponerer :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også glad for rosenhækken ::))

      Slet
  4. Hej!
    Helt fantastiskt vilken fin blomning, speciellt dina fina klematis och liljor.
    Mina dahlior har inte kommit igång ännu. Det är bara någon enstaka som blommar.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine Dahlia er næsten allesammen i blomst, mangler kun nogle i det hvide bed, som ikke får så meget sol.

      Slet
  5. Det er flotte blomstringer, du har. Rosenhækken i sig selv er jo aldeles bedårende.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - ja, rosenhækken er virkelig smuk - den havde god gavn af at blive klippet helt ned i marts.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.