Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 10. september 2017

September haven


Så smuttede der lige en uge igen.

Men i dag har vi været i haven hele dagen - der er blevet gravet mere græs af stien og et stort gammelt staudebed er blevet endevendt og gravet igennem, og nogle af stauderne plantet igen.

Den sidste uge har været masser af dage med regn jævnligt, men der har da også været tørvejr til at komme rundt og se i haven og lave lidt.

Her kommer blandede billeder.


Sommerblomsten Tændstikurt - den er så fin


Drejeblomster

Som I kan se, er den opstammede rhododendron i fuld blomst.

Limelight

Penny Lane og Magnus


Astrid Lindgren

Ukendt daglilje

Dahlia kan endnu - de er smukke og uundværlige i sensommeren:




Rosen Burgundy Ice er rigtigt kommet i gang med remonteringen:




Benjamin Britten

 
Blå syrisk rose efter regnvejr.


Queen of Sweden foran hortensia


Ham her mødte jeg i går på min vej i haven.

Vi plukker mange buketter inde fra haven lige nu.

Samme buket - blot for at vise hvor varieret den er.

Scepter'd Isle fra i dag.

Scepter'd Isle igen
Jeg pauser i gravearebejdet i staudebedet.


Det skrider frem med græsafviklingen.

Lady of Shalott er blevet flyttet til en mere solrig placering.

Så er er plantet lidt igen i det renoverede staudebed.
Her skal næste år stå Dahlia også, deraf den megen bar jord.

Ukendt clematis som er så yndig.

Hvid dobbelt Cosmos


Ønsker jer en dejlig ny uge.

16 kommentarer:

  1. Ja men det ser jo godt ud, I er godt nok flittige. Der er plads til mere i staudebedet. Jeg har en trælupin i overskud, men den bliver nok for stor? Endnu er den kun et skud, men de gror jo hurtigt.
    Jeg har lige henvist til din blog med hensyn til blogtræf.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for henvisningen, det er altid dejligt med reklame :)
      Jeg har med vilje god plads i staudebedet, for det er her Dahliaerne skal være (nogle af dem) til næste år. Så jeg må takke nej til trælupinen :)
      NU kalder sofaen vist.

      Slet
  2. Hej Ulla

    Imponerende så meget flot du har i blomst - det ser godt ud!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, der er faktisk rigtigt mange blomster i haven lige nu og det er noget jeg lægger stor vægt på når jeg nu skal plante lidt mere i nyt bed.

      Slet
  3. Det er godt med en grundig oprydning i bedene en gang imellem :-) I har meget der er så flot endnu, jeg har købt frø til Tændstikurt, jeg kan rigtig godt lide skærmplanter.
    Det lyder rigtig godt med blogtræf :-)
    mvh
    Lene Bedstemorshave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har jeg før truet med, men nu blev det altså.
      Jeg skal helt sikkert også have tændstikurt igen, den er da bare god i bedene.
      Blogtræf skal jeg nok skrive mere om engang til vinter, men du kan roligt sætte X, det ville da være hyggeligt hvis du kom.

      Slet
  4. Smukke billeder af haven. Du har enormt mange blomster der blomster syntes jeg.
    Nu er min have ved at være små kedelig.
    Må jeg spørge hvad den smukke hvide skærmplante hedder du har i din buket. Den er lige noget for mig.
    Så hos Lisbeth at i holde blogtræf næste år. Har jeg mulighed for det vil jeg meget gerne komme og se haven med egne øjne.

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte. Du skal være så hjertelig velkommen til blogtræf næste sommer den 18. august. Jeg skriver ud en gang til vinter med en rigtig invitation.
      Skærmplanten i buketten er tændstikurt, en sommerblomst, som vi har sået i foråret. Den er også på det første billede.

      Slet
  5. Så mycket som blommar hos dig, imponerande.
    Ha en fin vecka
    Kram Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maria - ja, haven er slet ikke færdig endnu for i år.
      kram

      Slet
  6. Hei. Masse flotte bilder fra din sensommerhage. Godt å få ryddet litt opp i bedene. Det kan jeg glemme her foreløpig. Det regner og regner og det blåser. Sommeren 2017 glemmer vi, og jeg tenker fremover. Fin dag til deg.
    hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Skrækkeligt med den regn hele tiden... Det MÅ blive bedre næste år.

      Slet
  7. Lindas flores, lindo jardim! Adoro flores. Feliz semana! Cumprimentos

    SvarSlet
  8. flot arbejde med de spændende projekter :) :), jeg har selv travlt med en del haveprojekter inden vinteren kommer :)

    SvarSlet
  9. Godt at dere har fått opphold og kan få gjort noe i hagen. Virkelig mye som blomstrer hos deg nå !
    Her er det så vått at vi må vente litt før vi flytter og deler stauder, men det går å beskjære litt innimellom.
    Fin tid å planlegge våren på nå:-)
    Ha en fin kveld/Eirin

    SvarSlet
  10. Så otroligt mycket som blommar hos dig, vackert. Det är trevligt med något projekt, finns alltid något att göra. Portalen blev riktigt fin.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.