Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 27. september 2017

Magisk lys


Jeg fik desværre ingen billeder forleden morgen, da tågen hang her i området, men magisk lys kan man også opleve om eftermiddagen.

Se bare de smukke - helt almindelige - Magnus solhatte her:




Eller hvad med min skønne gule rose, Graham Thomas:



Hortensia Limelight næsten gløder i denne tid:


Jo, der er nok at glæde sig over i disse dage hvor vejret arter sig pænt og nydeligt.

Til slut lidt roser, som også nyder vejret.

Munstead Wood, som jeg desværre ikke kan gengive i den rette mørke farve

Lark Ascending - en af mine yndlingsroser - stor og frodig er den og den har slet ikke holdt pause i år, nok den af mine roser, der har klaret det dårlige vejr bedst, så den får topkarakter.

























Billederne er taget mandag og tirsdag, men i dag har det regnet.


19 kommentarer:

  1. skønne roser og solhat så bliver det ikke meget bedre

    SvarSlet
  2. Hei. Lyset på det første bilde var magisk. Min limelight tror jeg ikke rekker å blomstre. Flotte roser. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er selv godt tilfreds med billederne - dejligt at I også kan lide dem.

      Slet
  3. Lyset har meget at sige, når vi tager billeder, det blev til flotte billeder af dine solhatte. Lark Ascending er bestemt en fantastisk rose, vi er helt enige.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Sol og lys er nødvendigt - det giver et godt spil på denne årstid, men i højsommeren er de bedste billeder i overskyet vejr, synes jeg.

      Slet
  4. Fint tid med solen som sildrer gjennom grenverk. Koselige bilder du viser idag :)

    SvarSlet
  5. Hej Ulla

    Lækkert lys ja!
    Har dit kamera en +/- funktion så kan du let gøre Munstead mere korrekt:)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. hmmm... jeg må prøve at se nærmere på det. - I dag har jeg taget med billedet med mobilen, den klarer farven bedre.

      Slet
  6. Synd at vejret ikke var sol og vame hos dig,her var det skønt vejr onsdag.Dine solhatte er bare så smukke. Lark Ascending er vel nok smuk.Fantastisk, at du stadig her så mange roser i blomst. Hygge herfra med ønsket om en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar - ja, Lark Ascending er en virkelig super god rose.

      Slet
  7. Dejlige billeder i et godt lys, det er med st benytte sig af det, når vejret endelig arter sig, her kom der lidt vand til aften, ikke meget, men vi skal åbenbart ikke have en hel dag med tørvejr.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. I dage har været solskin efter at morgenregnen holdt op - mon du har haft det ligeså?

      Slet
  8. Lækre billeder som altid fra din hånd, det er så smukt et lys der er i øjeblikket ;o)) Håber i får noget sol i weekenden :o))

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyset er skønt for tiden, når altså solen er fremme. Jeg oplevede det virkeligt intenst sidste weekend ved Vesterhavet.
      Her har det været solskin hele dagen, mon du også var heldig?

      Slet
  9. Hej Ulla. Det er simpelthen superflotte billeder. Det var meget inspirerende at se dine fotos, hvor du leger med lyset.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - nogen gange falder det meget heldigt ud, men jeg elsker at lege med apparatet.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.