Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 7. maj 2017

TULIPAN..... [spam]... LYKKE....


Overskriften kunne også være:  FRA VINTER TIL SOMMER - idet vi her i haven har haft to sådan-næsten-ægte sommerdage her i weekenden. Fra aprils kulde og blæst til to dage med lidt mindre vind og ikke mindst solskin og blå himmel og varme, det har været SÅ forrygende lækkert og livsbekræftende og vi fik taget hul på udelivet med kaffe og måltider på morgenmadsterrassen og solcreme på kroppen.


Vi har rigtigt mange tulipaner i år. I efteråret lagde vi flere hundrede løg i krukker og også lidt i bedene og ellers er der de gode gamle kendinge, som kommer igen.

Må dog erkende at nogle skal suppleres, så min tulipan-indkøbsliste er påbegyndt.

Men her er billeder af hvad der for mig er det ypperste inden for forårsblomsterne, de slår endda anemonerne!


Hvis du ikke kan nøjes med collagen, kommer der flere billeder her:

Jeg har desværre ikke navne på alle.

Akebono
 


























Angelique


Kenzo-kassen er lyslilla og cremefarvet i år - de er ikke helt sprunget ud endnu






Purissima
 
Blue Diamond

Spring Green sammen med bl.a. Thalia narcisser








Slutter af med endnu et billede af Purissima.

Det er den første tulipan i blomst her (bortset fra de botaniske tulipaner) og det er også den første, der takker af.

Tak for nu :)

22 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Sikke et overflødighedshorn af skønne tulipaner du viser. Min tulipanindkøbsliste er også godt igang, især hvor der mangler bliver noteret :)
    Ja det er jo slet ikke til at få armene ned over det fine vejr, vi fik desværre kun en dag med sommerlige temperaturer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det sjove med havefolk - vi nyder øjeblikket men samtidig planlægger vi allerede næste års flor.

      Slet
  2. Sikke mange skønne tulipaner! Mine purissima er også ved at takke af, heldigvis er der andre til at tage over.

    SvarSlet
  3. Ja det er skønne tulipanerne, det var dejligt med lidt varme, så vi rigtig kunne nyde de. . Du har da også lidt liljeblomstrende, flere kan anbefales, de kommer igen og igen.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Har bestemt tænkt på at købe flere liljeblomstrende, men kan godt se hvor der ellers også mangler at blive suppleret op.

      Slet
  4. Der er da dømt tulipan kavalkade med alle de skønne eksemplarer du har :-) Vi fik desværre også kun én dag med korte ærmer, men så fik vi til gengæld en lille smule regn og det var heller ikke allerværst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lige vandet mine roser og clematis, men til gengæld var jeg glad for solen og de korte ærmer i går.

      Slet
  5. Waw hvor har i mange skønne tulipaner i alle afskygninger :-)
    Det var helt fantastisk med det skønne vejr, vi fik her i weekenden, og endelig fik jeg køkken- og snithaven sået.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke vi alle har stornydt denne weekends sommerlige temperaturer, det var virkeligt dejligt.

      Slet
  6. Sånn spam kan jeg virkelig like! Så mange flotte tulipaner du har :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, jeg har svært ved at begrænse billedmængden :)

      Slet
  7. Hej Ulla

    Det ser da super ud - flotte billeder i solen!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
  8. Kære Ulla Hvilken tulipan fest du holder dig, vidunderligt ! Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er næsten den bedste tid på året :)

      Slet
  9. Den form for spam lever jeg fint med. Akebono er min favorit med de diskrete farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Akebono er speciel på sin egen stille måde, jeg er vild med den tynde randfarve.

      Slet
  10. Tulpanfrossa är underbart både ute och inne. Jag vill ha riktigt mycket så jag kan unna mig buketter också. Purissima är en favorit hos mig också.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nænner sjældent at plukke buketter ind, men i min separate køkkenhave har jeg sat tulipaner til at plukke ind af.

      Slet
  11. Wow, vilket tulpanspam, helt underbart. Superfint collage.
    Kram Maria

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.