Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 10. juni 2016

Digitalis-tid


Sidste år havde vi næsten ingen digitalis, kun nogle få lyserøde, men i år er det lykkedes med de creme-farvede digitalis.

De er så skønne som de står med deres spir i det hvide bed og et par andre steder i haven.

Lige nu får I så kun digitalis billeder :)






Og så lige et par skønne morgenbilleder - hav en dejlig dag.



Iris fra Høneballehaven
Mandstro på vej


12 kommentarer:

  1. Ja jeg har også digitalis rundt om, de bestemmer selv, nogle har jeg måttet fjerne, der blev for mange på samme sted - især ved roserne.
    Det var en smuk morgen i går.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, mine de lyserøde dukker også op rundt omkring, og det får de lov til.

      Slet
  2. De er ikke til at undvære de Digitalis, hvor er de creme smukke :o) Jeg har kun de pink og de får da også lov til at så sig selv.
    Vi ses jo på Søndag og jeg har lægebaldrian med til dig :o)
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Linda - jeg glæder mig til at se dig igen og få endnu mere snak.

      Slet
  3. Digitalis er herlige! Jeg er løbet lidt sur i at flytte rundt på de selvsåede, så jeg lader dem være hvor de nu engang er kommet. Og så prøver jeg at få opformeret nogle af de flerårige så jeg ved hvor de kommer. Er det to-årige du har eller?
    Hilsen Henrik Havehjerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg, Henrik - de blev sået, priklet og plantet ud i bedet sidste år.
      Sjovt nok havde jeg i samme bed flere kongelys, men de er ikke kommet i år - så måske næste år.

      Slet
  4. Digitalis bliver man altså nødt til at ha i sin have.... jeg bare elsker dem

    SvarSlet
  5. I år er ikke et digitalis år hos mig, men næste år bliver helt fantastisk. Har godt 60 stående i potter, som bare venter på en ny have. Det bliver storslået.
    Kan godt forstå at du elsker dem, de ser godt ud i din have.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. 60 digitalis til den nye have, det bliver bare flot - kan godt forstå at du glæder dig.

      Slet
  6. Jeg har igennem flere år haft digitalis, som fik til at stå der hvor de havde plantet sig selv, men de sidste to år har der ikke været nogen, så måske skulle jeg prøve som du og Heike at så nogen. Er det forsent at gøre det i år?
    Flotte billeder af en køn morgenstund
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
  7. Det ser dejligt ud.
    I år har jeg heller ikke ret mange Fingerbølblomster, jeg har nok luget for grundigt, eller klippet for mange frøstande ned, sidste år. Men jeg har dog mange forskellige farver, så jeg er sikker på, at der nok skal være en del flere til næste år.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.