Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 30. maj 2016

Aftensol

Azalea Karminduft


Blot lidt aftenstemning - nu er solen gået ned, men hold da op hvor har det været en dejlig aften med hygge på terrassen, omend lidt sent.

Tidligere i dag fik vi en del regn, det var tiltrængt til haven.


R. Pfauenauge


R. Nova Zembla i aftensolen

Natviol i aftensolen


Blue Moon:



Til sidst lidt billeder fra den nye terrasse.
Hvis bare sommeren er her, så kan jeg bo i haven og rundt på terrasserne og nusse rundt imellem pauserne, så behøver jeg ikke at rejse efter sol og sommer.

I bedet til venstre er clematis Jackmanii og to pæoner Duchesse Nemour samt lidt ærteblomster.


Bemærk beton kuglen nederst i billedet.
Den har Mr. M. lavet ved at fylde beton i sønnens aflagte basketball.

Jeg har stadig til gode at vise jer noget mere af mine rhododendron, men nu var der da en forsmag.

14 kommentarer:

  1. Det har været en hel vidunderlig aften derude - jeg har det som dig, når den danske sommer er bedst, har jeg ingen trang til ferie i udlandet. Til gengæld vil jeg frygtelig gerne sydpå i oktober.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var nemlig slet ikke fordi jeg heller ikke bryder mig om at rejse - jeg elsker at rejse, men den danske sommer i haven og bare at tusse rundt i sandaler og nyde, det er helt særligt.

      Slet
  2. Hej ulla

    Dejlige billeder fra en dejlig aften, vi fik også regn 13mm og de lover mere så det er jo super.
    De løvfældende Rhodoer har da så ofte et vildt lækkert farvespil1

    Ha en dejlig sommerdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har simpelthen ikke fået set efter hvor meget vi fik, men det har også "byget" lidt i dag. Jeg mener bestemt at løvfældende rhodoer kan måle sig med deres vintergrønne artsfæller - de er alle sammen skønne.

      Slet
  3. Ja vores haver er skønne- ikke mindst i aftensolen. Det ser dejligt ud, en perfekt dag i går. Vi fik desværre ikke så meget regn. Terrassen ser skøn ud, flot betonkugle.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Aftensolen kan pynte på rigtigt meget, man bliver lidt "fortryllet", det er så dejligt. Ja, det var Malcolms ide og han er jo egentlig ganske kreativ :)

      Slet
  4. Skønne billeder fra en skøn majaften. Ja tak, til mere af den slags. Regn har vi ikke fået i Kolding, og jeg hører rygter om det kommer på søndag!! Oh gru... ;)

    SvarSlet
  5. Hej Ulla.Dejlige billeder fra din have i aftensol.Og hvor er jeres terrasse dog blevet flot........og med meget mere plads.Skønt med sådanne aftener.Dem er vi jo ikke forvent med.Smart med den betonkugle.
    Her fik vi 10mm regn sidste nat.......men lad os håbe at det holder tørvejr på søndag.Hvad har du gjort af alle dine læg fra dit Kenzo bed?
    Jeg viser mit alle mine i mit tørrenet,men erd alidt i tvivl om jeg bare skal lade dem ligge til efteråret.
    Rigtig dejlig dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tænkte nok at betonkuglen ville falde i din smag også.
      Alle løgene fra Kenzo-kassen er taget op og står lige i en stor balje og "sunder sig" lidt. Inden længe bliver de lagt til tørre indtil de skal skrues ned i det hvide bed til september. Jeg har desværre ikke sådan et smart tørrenet som du viser - men lad dem bare ligge til september, måske lidt mørkt og et sted hvor mus ikke kommer til dem.

      Slet
  6. Jeg var også ude længe i går aftes - det er jo med at nyde de fantastiske aftener. Alt er så smukt og frodigt lige nu. Hvor er din Pfauenauge utrolig flot - kan godt huske den fra mit besøg hos jer. Det er altså en virkelig skøn terrasse, I har fået lavet - og flot betonkugle :) Her har det regnet en del i dag, men det er helt fint - vi trængte! Glæder mig til at se Galahad hos dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pfauenauge er bestemt skøn lige nu. Jeg opdagede lige i dag at Polarnacht også er sprunget helt ud nu, det går vældigt stærkt.

      Jeg er også spændt på Galahad, skal nok vise billeder - du kan tro jeg er glad for den.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.