Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 9. februar 2012

Tulipaner


Selvom jeg er glad for vinter med sol, sne og frost så glæder jeg mig selvfølgelig også meget til foråret og alle de dejlige tulipaner.

Jeg har derfor påbegyndt en ny fane med nogle af mine tulipaner. Der kommer mange flere billeder i kommende sæson, men klik her hvis du vil se mere nu.

11 kommentarer:

  1. Hvor dejligt ! Jeg er også bidt af en glad tulipan. Skønne skønheder, frk. Anemone

    SvarSlet
  2. Ja de er skønne, og ih hvor vi længes efter at se dem :o)

    SvarSlet
  3. Skønne tulipaner.
    Jeg kan se du har skrevet ved dine apeldoorn, at de er meget driftsikre. Det er jeg klar over lige med dem, men med andre tulipaner ved jeg ikke voldsom meget om, hvor driftsikre de er. Jeg kunne godt ønske mig, at du skriver lidt om dine erfaringer ang. driftsikkerhed ved de forskellige sorter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak... Det vil jeg helt sikkert gøre mere ud af hen over kommende tulipan sæson. Queen of nigth er også rimelig driftssikker, vi har haft den i 5-6 år, men i efteråret var jeg nødt til at supplere lidt, da nogle alligevel var forsvundet.

      Slet
  4. Marzy Ci się już wiosna, mnie też :-). Miło zobaczyć piękne tulipany. Pozdrawiam. *** Savner allerede foråret, også mig :-). Dejligt at se de smukke tulipaner. Med venlig.

    SvarSlet
  5. Jeg kan næsten heller ikke vente ;-)

    Fontainbleau er super flot. Den har jeg ikke, så den er lige noteret på listen til efteråret.

    SvarSlet
  6. Skønne billeder af forår. Suk. Fontainbleau det er jo en by i Frankrig - der ligger et kæmpeslot, måske derfra tulipanen stammer? Det var vist Solkongens sommerresidens.

    SvarSlet
  7. Jo - jeg elsker også tulipaner, men dyrker den ikke. Jeg har mosegrise og de kan lide tulipanløg :O(

    I den ene af haverne er der tulipaner fra forrige ejer, så lidt har jeg alligevel :O)

    SvarSlet
  8. Aaahhh det var godt for havesjælen... :o)
    Dejlige tulipaner du har, glæder mig til at se flere.
    Jeg satte selv Queen of night i efteråret, er spændt på at se dem... og så er det jo rart at høre, at de er rimelige driftsikre :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
  9. Hej Ulla. Hold da op hvor har du mange dejlige tulipaner, jeg kan godt forstå du glæder dig til det skue, der må være i din have snart! Jeg er virkelig imponeret over dine valg og sammensætninger, jeg glæder mig meget til at se flere billeder!

    SvarSlet
  10. Hvor har du mange skønne tulipaner. Det er en flot fane, du har lavet. Virkelig øjenguf :-) Ih, hvor jeg også glæder mig til at de kommer frem i vores haver. Jeg elsker forår mest af alt :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.