Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 1. marts 2020

F e r i e m i n d e r : Engelske haver IV


På haverejsen 2019 er vi nu nået til Hidcote og Kiftsgate, men jeg tror at jeg laver det som to indlæg, selvom vi besøgte de to haver samme dag.

De ligger ganske tæt på hinanden, men er vidt forskellige.

Vi er nået til det meget skønne Cotswolds i Midtendland og har du ikke været der, så skulle du unde dig selv et par dage der, næste gang du er i England.

Her er utallige hyggelige småbyer med de karakteristiske sandstenshuse, gamle kirker og torve og små fine forhaver mm.

Hidcote Manor Garden tæt på den lille by Chipping Campden og haven blev etableret helt tilbage i begyndelsen af 1900-tallet. Lawrence Johnston var manden bag det meste af de flotte haverum der.

Det kan du altsammen læse mere om her.


Nu til lidt billeder:






Et udsnit af "The Bathing Pool".  Den indbød nu ikke til nogen dukkert - den er også kun til pynt nu om dage.






The Pillar Garden

Den berømte "Red Border" - to meget lange bede med ene røde og mørkløvede planter - SÅ flot



Nu har vi 1. marts og der er masser af forår på vej ude i haven - der skal nok blive noget at skrive om i kommende tid - hvor er det dejligt :)

Men vi tager altså lige Kiftsgate i et kommende indlæg - og måske lidt billeder fra Cornwall.



9 kommentarer:

  1. Takk for de flotte bilder fra de engelske hager. Det ser så fint og frodig ut der. Hagedammen og de store agavene var veldig fin.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var så dejligt og jeg har altid lyst til at vise frem fra vores havebesøg.

      Slet
  2. Jeg har lige siddet og nydt dine 3 seneste indlæg om engelske haver, og det giver virkelig blod på tanden m.h.t. at se dem selv. Der er så megen inspiration at hente selvom man selv befinder sig i en hel anden målestok. Billederne fra Dartmoor minder mig om Irland og Hidcote, som jeg har læst en del om, er jo helt fantastisk - alene den vidunderlige Ceder må jo få enhver havemand til at sukke dybt.
    Glæder mig til at besøge Kiftsgate på din blog!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar - dejligt at du nød de små ture her på min blog. Det fantastiske cedertræ i Hidcote er ret berømt og kan ses fra mange af havens små haverum og lange kig.
      Velkommen her. Jeg kunne ikke lige se hvordan man melder sig som fast læser på din blog.

      Slet
  3. Så romantisk med engelske haver! Det er ikke ofte man ser det herhjemme i lille DK :)
    Tak for rundturen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt, dejligt at du så med :)

      Slet
  4. Fine billeder fra jeres tur, jeg er især vild med 3. billede af det flotte træ.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, cedertræet er utroligt flot.
      knus

      Slet
  5. If you're attempting to burn fat then you absolutely need to jump on this totally brand new custom keto meal plan.

    To create this keto diet service, certified nutritionists, fitness trainers, and cooks have united to develop keto meal plans that are efficient, decent, economically-efficient, and enjoyable.

    Since their grand opening in 2019, 100's of people have already completely transformed their figure and health with the benefits a proper keto meal plan can give.

    Speaking of benefits; in this link, you'll discover eight scientifically-certified ones offered by the keto meal plan.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.