Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 1. august 2017

Dahlia



Jeg har slet ikke fået vist mine smukke Dahlia frem....

Ved en tilfældighed har jeg fået sat de mørkerøde og laksefarvede sammen omkring den nye blærespirea Amber Jubilee og det er et godt match.

Vores første Dahlia sprang ud allerede i begyndelsen af juli, altså for en måned siden. De har blomstret og blomstret - det er jo det, Dahlia gør :)  Derfor kan jeg heller ikke undvære dem i haven, disse sensommerens skønne farveklatter.


Igen i år har jeg en del i potter, de skal blot passes ekstra godt med vand.

Jeg købte også Cafe au Lait, som mange andre i blogland viste de skønneste billeder af sidste år - ja, også i år.

Jeg kan bare ikke finde min...  Enten er det den, som gik til i snegleangreb, eller også er det den, der står i en krukke og ikke er sprunget ud endnu.

hmmm..... Som sagt har vi snegle, men vi har været heldige at de kun har fået angrebet en enkelt Dahlia. En anden Dahlia knækkede totalt i blæsten forleden, så der er altså gået to til.

Nå, men her er billeder:

Den mørkløvede, pinke sammen med pink haveklinte
















Dagen i dag er begyndt med sol og vindstille - men sådan ender den vist desværre ikke.

Hej, hej fra en der smutter på job nu.

29 kommentarer:

  1. Dit kamera er vist forelsket i dahlierne😊 Den mørke busk samler ligesom det røde og det laksefarvede, smart love.

    SvarSlet
    Svar
    1. ... meget forelsket... Men de er nu også fotogene.

      Slet
  2. Hej Ulla.
    Jeg er vildt imponeret over alle de forskellige blomster du har i din have og så sandelig også dine dahliaer. Flotte billeder.
    God arbejdslyst!
    Kh Lis

    SvarSlet
  3. Så mange flotte dahlia du har! Amber Jubilee har jeg også, og den har en skjønn farge. De med mørke blader er veldig fine. Jeg har ingen dahlia i år, og savner de nå :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for mine Dahlia, men man skal huske at gemme plads til dem i bedene.

      Slet
  4. Hej Ulla!
    Så otroligt fina. Jag som inte tänkt ha flera dahlior än de jag har, men de laxröda är så fina, så kanske jag måste göra en beställning.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sådan fristes man jo, når man ser rundt på bloggene :)

      Slet
  5. BEAUTIFUL COLORS :-)MICHAELA

    SvarSlet
  6. Smukke dahlia, mine er ikke begyndt endnu, kun dem jeg fik i gave fra Linda.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de har været i blomst længe, men vi forspirer dem jo også i drivhus. Vi kan lige så godt nyde dem længst muligt.

      Slet
  7. Godaften Ulla.Smukke*smukke billeder af alle de flotte dahlia.Og så med solskin på.Men kan da se på mine at de ikke er så flotte som sidste år,hvor de var helt enorme.
    Er vild med det mørke løv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes at både blærespireaen og parykbusken passer fint sammen med disse Dahlia.

      Slet
  8. hvor er de flotte... mine er længe ikke så langt fremme endnu...

    SvarSlet
    Svar
    1. De skal nok komme, men vi forspirer altid i drivhus, så når vi sætter dem i jorden, er det med plantetop på.

      Slet
  9. Hvor har du mange smukke Geoginer :o)) håber da at den der ikke er sprunget ud er Cafe Au Lait :o)

    Knus fra en der er på arbejde :o))

    SvarSlet
    Svar
    1. DET håber jeg også, nu må vi se - nu har du snart ferie :)

      Slet
  10. Hej Ulla. Hold da op nogle flotte dahlier du har. Jeg kan især godt lide den laksefarvede, den er meget smuk. Dine kombinationer er bare rigtig gode, det ser supergodt og frodigt ud. Billederne viser tydeligt alle farverne, man kan godt se, at du er lidt af en mesterfotograf, der kan spotte smukke motiver!

    SvarSlet
    Svar
    1. ih.. tak - jeg er jo vild med at fotografere og synes altså også at der er virkeligt smukke motiver i Dahliaerne, både med og uden sol.

      Slet
  11. Hei. Flotte dahlier du har. Mine har ikke kommet så langt enda. Venter med spenning. Alle mine står i krukker, så jeg håper at sneglene holder seg unna. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. De snegle er nogle bæster, jeg holder godt øje med mine også.

      Slet
  12. Wow, skønne billeder.
    Her er det kun Arabian Night, der er sprunget ud...(3 blomster so far)...men de blev også først sat i slutningen af maj.
    Et par andre er dog begyndt at vise lidt farve i knopperne, så håber der snart sker noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare skønt med Dahlia - men vi vil da godt have noget sol og varme til dem nu...

      Slet
  13. Ohh så fina dahlior och bilder. Gillar speciellt den ljust aprikos/laxfärgade - vet inte vad ni säger på danska :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi kalder den laksefarvet - ja, den er lækker :)

      Slet
  14. Åh, hvor er det lækre farver. Skønne billeder, du har taget.
    Lisbeth

    SvarSlet
  15. Wouw.. hvor ser dine dahlia smukke ud, de kan da fylde en sensommerhave med farveglæde. Jeg har mine dahlia i krukker i år, kunne ikke finde plads andre steder, men som du siger kræver det omhu at nå at vande og gøde dem, så de trives. Jeg valgte dog at plante nogle af dem i ren kompost, og det kan de sandelig lide. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er skønne i år og jeg har næsten undgået sneglene.
      Ren kompost må da være som at komme i himmerige for en Dahlia :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.