Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 9. juli 2011

Roser....... trænger I ikke til en opdatering?...

Morgentur i haven og dette rosenshow:

Queen Elisabeth:


Jacques Cartier (Portland-rose):

Denne rose har de sidste to år været noget større og sammenfiltret, men i foråret klippede vi den helt ned til 30 cm og se bare hvor fint det blev.


Rosen blomstrer fra nu af til frosten kommer - men man skal huske at "deadheade".


Her kommer Graham Thomas  (engelsk rose), som vi har haft i mange år, men desværre har den også taget skade af de to hårde vintre. Den skal være en af grundstammerne når jeg skal til at lave et gult bed....


Klatrerosen på skuret bliver skønnere og skønnere, så jeg er nødt til at vise de nyeste billeder:


Den ene "buket" efter den anden hænger ned fra oven:


Som tidligere nævnt vokser der også en blå clematis sammen med denne rose. Den kan man nu glæde sig til:


God lørdag derude....

10 kommentarer:

  1. Med så skønne billeder af flotte roser, så er en opdatering aldrig af vejen :-) Og sådan en morgentur med kameraet er en lise for sjælen og vejret tyder på at det bliver en have-vejrs-dag og flere timer i haven - skønt .
    Ha' en dejlig dag :-)

    SvarSlet
  2. Jacques Cartier og Graham Thomas er 2 skønne roser som jeg også har. Min Graham Thomas tog også meget skade i vinters, men er kommet sig fint efter en voldsom beskæring. Den ser fin ud i mit gule bed.
    Dejlige billeder en lørdag morgen..

    SvarSlet
  3. Skønne roser, det er så dejligt med en morgenrunde. Her har det regnet temmelig meget og roserne trænger til en afpudsning. God lørdag:)

    SvarSlet
  4. Alle de skønne roser :-)
    Tak for morgenturen - håber du får en rigtig dejlig dag!

    SvarSlet
  5. Sikke nogle skønne roser, jeg kan næsten mærke duften :-)
    Jeg har også Queen Elisabeth... det er en dejlig nem rose, som dufter dejligt.
    Jeg er spændt på at se din Clematis når den blomstrer.
    God have-dag :-)

    SvarSlet
  6. Ja det er skønne roser. Jeg har også været i gang med at klippe i mine roser, de bliver lidt voldsomme efter første blomstring. Især Jacques Cartier gror lidt vildt og også Dronningen af Danmark og Rose de Rechst.
    Ha´ en fortsat god dag

    SvarSlet
  7. Jo....det var lige hvad vi trængte til - humørbarometeret steg lige nogle grader. Hvor er de bare smukke :0)

    SvarSlet
  8. Hej alle, tak for jeres søde kommentarer. Roserne gør mig virkelig glad i låget og også lidt stolt.

    I morgen skal de dog alle pudses grundigt af og nogle vil jeg være lidt hård ved, så de kan stå og blomstre for os igen når vi vender hjem fra ferie.

    SvarSlet
  9. Dejlige billeder af smukke roser, hvor står de flot.
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  10. Kære Frk. Anemone: dækker du din Jack Cartier til vinter? Har indkøbt een, som står med et par andre historiske roser...

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.