Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 28. maj 2019

.... især mine rhododendron

... sørger lige nu for frodigheden her i haven.

De står så smukt og har gjort det i flere uger nu. Farverne er intense og jeg er vild med dem. Kun ganske få er ved at afblomstre og skal "nippes".

Så indtil videre nyder jeg synet (mest indefra, for det er pivkoldt) og her kommer billleder - det var vel egentlig bare det, jeg ville sige i aften :)








Også syrenen "Beauty of Moscow" og clematis Montana Rubens er meget blomsterrige i år:




Og Syrenprinsessen:


Inden længe er maj ovre, det gik da godt nok stærkt !

8 kommentarer:

  1. Så flotte rhododendron du har! Fargene er veldig fine. Det er iskaldt her også, og det er meldt om kun 4 grader i morgen tidlig. Brrrr....

    SvarSlet
  2. God idé at fastholde rhododendronblomstringen i billeder. Om kort tid er deres farverige sæson jo stort set forbi.

    SvarSlet
  3. Godt med lidt rhodobilleder, det ser flot ud, min Beauty of Moscow har også blomstret flot i år.
    Knus

    SvarSlet
  4. Skønt med billeder fra jeres have, Rhodoerne er smukke :o) Og herfra siger jeg "JA tak" til lidt mere varme i luften :o))
    Knus

    SvarSlet
  5. Ja, farverne er sandelig intense. Flot! Montana Rubens er også smuk. Kh Susanne

    SvarSlet
  6. Sikke mange blomster Ulla og der er vild gang i haven nu.
    Det er fantastisk.
    Sikke en smuk montana. Dem har jeg også et par stykker af og de stortrives i år.
    Mange har ellers sagt der er færre blomster i år pga. tørken i sommers.
    Er vild med dine syrener. En lækker blomst.

    Klem og dejlig torsdag
    Charlotte

    SvarSlet
  7. Hei.
    Flotte bilder av rhododendron og syriner. Mai er en skjønn måned.
    Nå regner det og den kalde vinden har heldigvis gitt seg.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  8. Tak for jeres altid søde kommentarer :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.