Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 30. juni 2017

Farvel til juni - blomster og fugle



Sidste dag i juni - hvor bliver dog tiden af.

Måneden bragte et overflod af blomster i haven og trods meget blandet vejr, så vidner billederne også om gode dage.

Mange ting synes at være ekstra tidligt på den i år. Jeg havde f.eks. næsten alle mine roser i blomst midt i juni og her på den sidste dag i måneden er alle roser forlængst i fuld blomst.

Et andet eksempel er clematis gr. III Princess Diana, som nu er i fuld blomst - den skal faktisk først blomstre i juli/august.

Dejligt er det.

Her er lidt billeder, som jeg ikke tidligere har vist - en del af dem fra forleden dag, nogle enkelte er fra 17.06. og 21.06.

Enjoy!




Pæonerne var skønne og mange af dem i rigtig blomst for første gang:



Dahliaerne var tidlige - ikke alle er sprunget ud endnu, men denne her var meget tidligt på den.







Princess Diana:





Blærespirea Amber Jubilee:



Denne guldsmed (?)  fangede Mr. M. ved dammen den 17.06.

Ligeså med vipstjerten og dens unge:





Gertrud Jekyll højt til vejrs på en god dag:



Mørk Dahlia og mørk kløver:



"Import" fra Samsø:

























Riddersporen th. er en gave fra Linda Borg:




Lægebaldrian fra Linda "Casa Rosen"




Nu kalder jobbet - det der lønnede - som gør det muligt for mig at plante haven til med skønne planter.

Rigtig god fredag derude.


17 kommentarer:

  1. Dejlige billeder, jeg undrede mig lidt over liljen, den er da også tidlig. Du har ret i, at alt er tidligt nu, det går så hurtigt.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes stadig at mange ting er tidlige - og frodige. Ja, liljen er vist også tidlig.

      Slet
  2. Hej Ulla

    Ja, det ligner jo Landini, og det er rigtig tidligt ja!
    Mon ikke det var hedebølgen for 14 dage siden der satte alt i gang?

    Ha en dejlig regnvejrsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er Landini - og siden hen er alle liljerne i dette bed sprunget ud, det er ret fantastisk.

      Slet
  3. skønne stemningsbilleder :) - ja... tiden går sgu' for hurtig, og det er snart jul igen ;)
    go' weekend...

    SvarSlet
  4. Så fine motiver du altid har på dine billeder. Smukt Ulla :)

    SvarSlet
  5. Der er så smukt hos jer, jeg er da helt vild med mr M´s billede af Vipstjerten med unge.
    Skal da lige love for at den lægebaldrian er kommet godt med :o) håber ikke den spreder sig alt for meget.
    God Weekend fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bringer de rosende ord videre... :)
      Skal nok holde øje med lægebaldrianen.

      Slet
  6. smukke sommerminder, inden vi får set os om så er det høst..... må vi så lige be' om godt vejr, så vi i det mindste kan holde ud at være derude

    SvarSlet
  7. En masse skønne billeder, du viser! Gode billeder af vipstjerten og guldspurven.

    SvarSlet
  8. Hej Ulla.Vidunderlige billeder fra jeres dejlige have.Er vild med den mandstro.Købte jo en i London.Fantastisk farve.men synes også at alting bare har vokset og blomstre i år.
    Fine billeder af guldsmeden og fuglene.
    Og rigtig dejlig weekend Knus Jette

    SvarSlet
  9. Hej Ulla.
    Først kan man konstatere en kæmpe forskel på vejret igår og idag, ihvertfald her i Århus området. Og så er det flotte billeder af dine ligeså flotte blomster. Der er godt nok mange forskellige i jeres have. Tak for kigget, også af din fine blomsterhæk fra et andet af dine indslag fra haven.
    Kh og god weekend fra lis

    SvarSlet
  10. ... mener selvfølgelig rosenhæk!
    Kh Lis

    SvarSlet
  11. Skønne billeder fra juni måned. Den lyserøde åben rose med de gule-lilla støvdragere er ovenud lækker smuk. Og Mr. M's foto af guldsmed og vipstjert er også skønne. Du har fuldstændig ret... hvor blev den måned lige af! Den sluttede da vældig voldsomt af med al den regn, som jeg aldrig troede ville stoppe igen,- og hvad skete der så!? Vi vågnede op til 1. juli hvor vejret pludselig var smukt igen. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dagen i går var en skøn sommerdag, som blev nydt - vi kunne vel godt tillade os at ønske os flere...
      Er det billede 2 du mener? Det er en pæon - men kunne godt ligne en rose, det synes jeg faktisk at flere pæoner gør.

      Slet
  12. Tak for alle jeres søde kommentarer :)

    SvarSlet
  13. Hej Ulla.
    Ja, jeg tror da godt nok også jeres have har været tidlig på den i år, hold dog op, hvor er det frodigt og storblomstrende.
    Vipstjert og fugleunge er vel nok godt fanget. De er søde:-)
    Knus
    Malene

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.