Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 2. juli 2017

Besøg hos Malene - Lad Romantikken Blomstre



.... blæst bagover blev jeg... i dag hos Malene i hendes smukke rosenhave.


.... Ikke fordi det blæste (dét gjorde det), men fordi jeg blev helt bjergtaget af synet af Malenes smukke roser, som var allevegne i nøje planlagte haverum, der var opdelt med bl.a. en række pergolaer i sortmalet træ.

Det var så smukt.



Her var roser i de mest romantiske former og farver, garneret med romantiske stauder som geranier, lodden løvefod, limurt og meget andet.

Her var roser oppe og nede og som tag og som væg i hele haven.



Blogtræf var det jo - vi havde det dejligste selskab af Tim, Fru Friis, Gitte, Vivi & HJ samt Helle Blomsterhat.

Vi blev også utroligt godt beværtet med næsten et helt sønderjysk kaffebord - det var lækkert :)

Snakken gik i haven og ved kaffebordet, sådan er det at mødes med andre havebloggere.

Her kommer flere stemningsbilleder - i virkeligheden var det endnu smukkere end jeg kunne fange med cameraet.





Trier rosen, som Malene skrev meget begejstret om i sit indlæg for nylig - og som jeg købte hos JAS i dag, da vi ligesom var på vej til Malene hjem fra Fyn ...


Er den ikke dejlig?

Her er et par andre smukke:

Malene og yngstedatteren Isabella - skøn blomsterhat :)






Drivhuset var nedsænket i haven - ih, hvor man kunne forestille sig at sidder der og læse en hel dag.






Fine belægninger overalt



Var ret vild med kigget til markerne.


Bemærk "paparazzi cameraet i nederste højre hjørne - he-he






.... drømmende blikke fra Mr. M - han er garanteret ved at aflure hvordan han skal bygge vores pergola.



Børnenes rum i haven var så fint integreret - her legehuset og der var også en stor trampolin i et af rosenrummene, så fint. Og en stor rutchebane i bagerste del af haven.


Nu til kaffen...








Tilbage i haven igen for at se flere detaljer.
Her er det glaskunst i pergolaens rionet - det er da fint !


Mon ikke det er hunden Molly ?


Kære Malene, tusind tak fordi du inviterede til blogtræf. jeg håber du nød at have os, vi nød det virkeligt meget.

Det er dejligt at have en anledning til at se andres haver og mødes med andre havebloggere.

Tak til jer alle for en hyggelig dag.

Hvis nogen ikke ønsker at jeg viser billederne af jer, så sig endelig til.



PS: Malene, er Trier rosen plantet inden for eller uden for pergolaen?

30 kommentarer:

  1. Hej Ulla.Hvor ser det bare hyggeligt ud med det blogtræf hos Malene.Og hvor ville jeg rene have været med.Men desværre bliver det ikke dennegang.Men håber da jeg kan besøge nogle af jer skønne bloggere når jeg ikke selv har have mere.
    Og skønt ser der ud i Malenes have........sikke en masse vidunderlige roser hun har.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Du skal være HJERTELIGT velkommen en anden god gang. Jeg har ingen planer om, at løbe nogen steder:-)
      Knus
      Malene

      Slet
    2. Det ville ogsåmhave været dejligt at møde dig i Malenes have, men sådan er det jo, når der er mange planer i eget regi.

      Slet
  2. Tak for turen i Malenes have, den ser flot ud, skønne billeder. Jeg har endnu til gode at se hendes have, men håber det lykkes en gang, måske i år, hvem ved. Jeg skal til Fyn onsdag torsdag og med gæster i morgen, kunne der desværre ikke presses mere ind i programmet. Men jeg nød dine billeder.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Nej, man kan jo kun være et sted af gangen, og tiden kan kun bruges en gang også, så det forstår vi godt.
      Du er meget velkommen en anden god gang:-)
      Knus
      Malene

      Slet
    2. Det kan jeg sagtens forstå, men jeg er sikker på at du finder ud til Malenes have på et andet tidspunkt.

      Slet
  3. Tak for sidst, det var hyggeligt som altid, når der er blogtræf :-) Det er nogle dejlige billeder, du viser fra Malenes skønne have, og lagkagen fik du også foreviget :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tak for sidst, det var virkelig en god dag og hyggeligt at få snakket lidt igen.

      Slet
  4. tak for sidst... det var megahyggeligt :)

    SvarSlet
  5. Kære Ulla
    Hvor har i hygget jer i Malenes helt vidunderlige have og nøøøj hvo ville jeg gerne have været med.
    Knus fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda.
      Vi savnede dig skam også, men har selvfølgelig fuld forståelse. Du er jo generelt helt fantastisk til at bakke op her ovre på vores side af den dyre bro. Jeg regner med du siger til, en gang når du er i Jydeland, så skal du få en VIP guidet havetur:-)
      Knus Malene

      Slet
    2. JA! Vinsavnede dig, men du er så flink til at komme over til vores side af landet i mange sammenhænge, så,vi ses helt sikkert igen.

      Slet
  6. Tusind tak for i eftermiddag, rigtig hyggeligt var det. Hvor har du fået taget mange skønne billeder, virkelig godt fanget. :o)

    SvarSlet
  7. Flotte bilder av deilige roser! Det var en fin hage.
    Ha en god uke!

    SvarSlet
  8. Hej Ulla

    Det ser super hyggeligt ud!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
  9. Hej Ulla. Dejlige billeder, som tydeligt viser et skønt blogtræf i Malenes have. Det bliver spændende med ny pergola i jeres have. Det glæder jeg mig til at følge :-). God dag til dig. Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Utroligt hyggeligt var det, vil da gerne hilse på dig en anden god gang et sted :) vi glæder os meget til at skulle i gang med pergola - de to roser er købt og de fleste materialer også, skal nok vise billeder derfra.

      Slet
  10. Vilken vacker trädgård, tusen tack för turen.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en dejlig have, tak fordi du læste med :)

      Slet
  11. Kære Ulla og Malcolm.
    Tusind tak for sidst, det var vel nok hyggelig. Og tusind tak for de mange søde ord i dit fine indlæg Ulla.
    Trier rosen er plantet udvendigt/længst muligt væk fra stien, så det ikke bliver for trangt med pladsen.
    Du har taget nogle helt fantastiske billeder af Isabella og mig, Isabella og Molly. Er det nogle jeg kan få dig til at sende mig en kopi af originalen på en mail? Det ville glæde mig meget:-)
    Det er SÅ fedt, at mærke jeres begejstring, og at jeg har kunnet inspirere jer til, at købe Trier rosen..... og nu også påvirke jeres udformning af jeres kommende pergola. Så kan jeg jo i hvert fald godt konstatere, at I fik lige så meget ny inspiration med hjem, som jeg fik sidste sommer da jeg besøgte jer..... Det er dejligt, at kunne give lidt tilbage:-)
    Tusind tak for en utrolig hyggelig eftermiddag. Jeg gemmer den dag, som en af de helt særlige:-)
    Denne uge bliver helt vild..... Blogtræf i søndags, og i forvejen ved jeg, at Haderslev og Christiansfeld havekredse kommer onsdag aften og Helle Wichmann fra Helle og Kajs have på Fyn, (kender du den? Ellers er det en stor fejl!)..... nå men hun kommer torsdag eftermiddag, sammen med en veninde. Men nu blev jeg så også lige ringet op i eftermiddags, af Marian Haugård Steffensen, så hun kommer også lige onsdag eftermiddag, så der er dælme da godt nok gang i havebiksen her! Uha, det bliver spændende hvad hun kan få ud af det.
    Knus og hils nu endelig Mr. M.
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig vil jeg sende dig billederne, det gør jeg en af de nærmeste dage.
      Dejligt med svar på Trier rosen, Malcolm hævder ud fra billederne at den var plantet indenfor, men det giver jo ikke rigtigt mening, synes jeg.
      Du er i gang med en travl uge, men godt at haven er top tunet så den er klar til fremvisning.
      Knus

      Slet
  12. Ps. Selvfølgelig er det Molly..... Jeg har været på glaskursus, forrige vinter tror jeg det var. Så den slags sjov kan man også lave til sin have:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg genkendte jo Molly, men ville lige trække opmærksomheden hen på det billede til læserne.

      Slet
  13. Hvor er det bare hyggeligt med blog træf. Sådan noget elsker jeg også selv om jeg er lidt grøn i denne verden.
    Nyder at kigge med og kan i den grad se i hyggede jer.
    Marlenes have er da fuld af smukke roser og dejlige rum.

    Tak for kigget
    Charlotte

    SvarSlet
  14. Åh ja det var en skøn dag og fine billeder du har taget er endda ok tilfreds med dem af mig og mine flagerende fortæller armer he he
    Overvejer og komme så meget på fode igen at jeg kan invitere til træf i min have, dette år har været et mærkeligt et hvor tiden er fløjet væk med alle mine planer har dog stadig set en masse haver så oplevelser har der heldigvis ikke manglet nogen af. Og sådan et her står som et af de særlige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig en særlig skøn dag hos Malene. Jeg synes du ser dejlig ud på billederne :)
      Jeg påtænker også at holde blogtræf næste år, sådan midt i august :) Det ville da være sjovt at komme ned og besøge dig også.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.