Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 14. juli 2017

På tur - DEL 2 ... Fru Pedersens Have


Fru Pedersen har en mægtig stor have.

En smuk landbohave, som emmer af god havestemning og hvor der bare er rart at være.

Det der med størrelsen vil I se af mængden af billeder  (.... :).... )

Rigtig mange, måske endda de fleste af jer, vil genkende billederne fordi I allerede læser med ved fru Pedersen selv - men alligevel vil jeg vise nogle af mine billeder af det som optog mig mest, da vi besøgte haven sidste lørdag, den 8. juli.

Vejret var lidt blandet dansk sommervejr, med sol indimellem og en kølig blæst.

Det første man ser ved ankomst er de fine legehuse, som har egen have omkring og med de skønneste lyserøde fluffy valmuer.




Ud til vejen går der gæs.... i trådnet - hold op, hvor var de fine.


Nå, men følg med ind på gårdspladsen, hvor vi blev budt velkommen af Anette selv og fik en hurtig introduktion til haven.






Og så videre rundt i haven:


Den berømte skurvogn, hvor man kan overnatte i B & B regi

Hyggeligt så det ud

Og med disse siddepladser udenfor - elsker kigget til markerne




 

Man ser tydeligt at det er en stor, gammel landbohave - masser af træer og buske

... og runde bede, som Anette gør rigtigt meget i.







Jeg kom straks til at tænke på en god haveveninde :)

Flere valmuer, ny farve :)
Mægtig stor Pletter i Luften



Køkkenhaven var så fin med alverdens afgrøder

Virkeligt flot insektbo



Sikke et kig ud fra den overdækkede terrasse - et helt haverum i sig selv med mange fine detaljer



Et andet sted i haven med kig til nogle andre marker - åh....  :)









Tak for snakken, det var dejligt at møde dig, Anette



Hilsen fra fotografen...



Til slut nogle af de andre beboere i haven:




18 kommentarer:

  1. Jeg elsker Anettes have! Jeg kan ikke få for mange billeder derfra :-) Så jeg takker for turen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da så lidt :) Jeg var også vild med haven og vi brugte lang tid der.

      Slet
  2. Hej Ulla

    Det ser rigtig hyggeligt ud, især der hvor man stadig kan fornemme den gamle upyntede landbohave:)

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var alle elementer i denne have, masser at se på.

      Slet
  3. Tak for turen i fru Pedersens have, det er godt med lidt tid til at komme omkring og se andres haver.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du ved at jeg elsker at komme ud og se på haver. Denne her følte vi at vi kendte lidt på forhånd fra Anettes blog, men det var meget bedre at se den i virkeligheden.
      knus

      Slet
  4. øj der var godt nok meget at se på, flot. - tak for turen

    SvarSlet
  5. Kære Ulla og Malmcon. Tak for besøget og snakken, det var dejligt at møde jer. Også mange tak for det flotte indlæg om min have. Jeg er helt vild med det billede af fuglen der fodrer sine unger, det må være pletskudet, blandt de mange smukke billeder.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anette - for de søde ord og linket til min blog. Mange har set dette indlæg... Du har så mange fine ting at tage billeder af og jeg elsker at fotografere, så det blev til en del billeder. Malcolm står for pletskudet af fuglemor & barn.
      Jeg var glad for endelig at møde dig.
      Knus

      Slet
  6. Ser bare dejligt ud. Jette har også rost haven, så en dag må jeg op og se den.

    SvarSlet
  7. Sikke mange vidunderlige billeder, tak for turen knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak - det er ingen sag at lave blogindlæg når råmaterialet er så lækkert.

      Slet
  8. Hej Ulla.Tusind tak for gensynes fra Fru Pedersens vidunderlige have. som vi besøgte for nogle år siden på vores rundrejse i det norslige.
    Bobo var helt vild med haven.Og dejlige billeder du har taget.
    Rigtig dejlig weekend til jer begge Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg husker godt at I var på besøg og kunne lide haven. Det kunne jeg bestemt også.
      knus

      Slet
  9. Ser helt fantastiskt ut, där skulle man trivas. Fina bilder.
    Trevlig helg /Marika

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.