Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 2. juni 2017

Førstehjælp.... en fredag aften.... til rhodo'erne


... jeg har vandet !

(nej, der står ikke "vundet"....)




Efter sidste weekends sommervejr og denne uges blæsevejr kunne jeg konstatere at det var NU at der skulle vand til rhododendronerne - for de hang med blomsterne.

Se bare her, hvordan Lee's Dark Purple ikke synes om det mere, og den er endda kun lige kommet i blomst.




Rettidig omhu  kan man ikke kalde det - mange andre ville nok have været ude med haveslangen noget før, men jeg har simpelthen ikke været i haven de seneste dage og først på ugen havde jeg mere fokus på at luge i nogle andre bede...




Så slangen blev rigget til og mens jeg lod den ligge og pøse vand i rigelige mængder ved hver rhododendron, hvad var så mere naturligt end at jeg kravlede lidt rundt på flisegangen og fik luget og renset mellem fliserne...















Beklager den dårlige billedkvalitet - men I kan da se at jeg har en dejlig natviol i blomst.

Faktisk må jeg indrømme at det at kratte mellem fliserne næsten kan være meditativt for mig -
... he, he, sig det ikke til nogen, det er nok lidt skørt...

Jeg håber at jeg redder blomstringen i Lee'd Dark Purple. Her får I lige nogle billeder af rhodoerne i samme område:






Nu er de allesammen vandet godt og grundigt.



Egentlig ville jeg have lavet et indlæg om mine syrener, men det kommer så i næste nummer.

Rigtig god pinse :)




PS.  Min første rose, som ikke har været i drivhus, er sprunget ud:

Rhapsody in Blue:


10 kommentarer:

  1. Ja de mangler i høj grad førstehjælp, de kære rhododer. Jeg vandede i tre timer i aftes og hele formiddagen, nu er de både vandet og gødet, så må vi se, hvor længe det holder.
    Lees Dark Purple er også følsom overfor vandmangel hos mig. Jeg måtte ud og redde Gomer Waterer i aftes, den trængte også voldsomt, heldigvis lader de sig redde :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, ja - du har mange flere, så det er ikke rart at være tørkeramt hos dig.
      Malcolm har her til morgen vandet alt det på østsiden af huset der trængte, her var også nogle rhodoer og klatreroserne over til naboen.

      Slet
  2. Hej Ulla

    Alletiders at få vandet, det er jo heller ikke sikkert at den lovede regn imorgen bliver så kraftig!
    Rhapsody har en flot farve, men blå, nej det er den ikke;)

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, man kan ikke kalde den blå, men den er da over i det bordeaux-lilla-røde.
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Herlig humor. Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at vinde 20 -30 mm regn eller mere. Flotte Rodoer...håber de strutter når du kommer ud i dag. God Pinse.

    SvarSlet
  4. Det ligner en feberredning for den hænger godt nok med blomsterne. Jeg håber at de alle står flot idag.
    At finde det meditative i at krasse flisefugerne er fornuftigt og hvorfor ikke gøre en dyd ud af det kedelige arbejde til lyden af rindende vand :-)
    Det var vidst en fredag aften der gav mening haha.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, at feberredningen virkede, patienten ser betydeligt bedre ud i dag.

      Slet
  5. Håper at dine rhodoer tålte tørken hos deg! Trist å så når blomstene henger ned av tørke. Vann må til når det har vært så fint vær så lenge.

    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt sikkert - jeg skulle bare have været ud noget før.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.