Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 20. november 2022

Første sne

 Efter 3 dages hård blæst var det noget af en overraskelse at stå op til stille vejr og snedækkede planter og nu også sol og blå himmel.

Det er lige noget for mig - og der er dømt lang gåtur efter frokost, hvor jeg så vil forsøge at finde mos til at lave lidt dekorationer af.

Muligvis lidt sent at skulle ud efter det, men vi får se.


Jeg synes at motiverne i haven stå i kø i sådant et skønt vejr, så I får lige nogle af billederne her.

Rigtig god søndag derude.















11 kommentarer:

  1. Tak for billeder af snemotiver, vi har kun fået lidt haglbyger, så her er ikke noget på planterne, så det var dejligt at se dine billeder.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Der var kommet mere på vestfyn , hvor vi overnattede. Men herhjemme var der mindre. Du har da fået, så du kan fange det på billeder. Dejligt er det. Det lyser sådan op.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har set mange billeder fra andre steder med mere sne, det er så fint, selvom det er noget bøvl rent trafikalt.

      Slet
  3. Fantastisk som det pynter med et drys sne og en lav vintersol til at lyse op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var sådan en skøn søndag med det vejr.

      Slet
  4. Hej Ulla!
    Vi har också fått vår första snö, det började snöa igår. Det är kanske en eller två dm. Inga stora drivor. Det kändes ganska skönt att ta en promenad i yrvädret. Härliga bilder från trädgården med vackra blommor och snö.
    Hälsningar Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Den første sne er altid noget særligt, men her forsvinder den nu nok hurtigt igen.

      Slet
  5. Ja haven tager sig helt anderledes ud, når der kommer et drys sne. Det er med at nyde det, for man ved aldrig, om der kommer mere. Vi var ikke heldige at få sne, men vi har haft et par frostnætter, så jeg har flyttet nogle krukkeplanter ind i garagen og gravet mine dahliaknolde op.
    Jeg håber, det blev en dejlig gåtur, og at der kom en kurvfuld mos med hjem.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna, tak for din hilsen - jo, der kom noget mos med hjem og en enkelt lærkegren. Jeg bliver altid helt salig når den første sne kommer, men denne her er jo ikke så massiv at den vil blive liggende længe.

      Slet
  6. Härlig mix av vinter med snö och höst med sen blomning. Solsken får allt att se vackrare ut också. Låter härligt med en promenad i solsken. Vi var till skogen i söndags men det var grått och råkallt innan snön kom.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  7. Fine snøbilder, og den siste rosen var nydelig. Ikke noe snø her, men litt frost. Ha en fortsatt fin kveld (håper du finner mose, skulle gjerne hatt litt jeg også), hilsen Ingeborg

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.