Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 21. juni 2017

Roser - Part II



For en uge siden viste jeg nogle af mine roser frem og siden da er det bare helt  v i l d t  hvor mange roser der er sprunget ud.

En runde i haven i dag gav følgende billeder - og der er mange - jeg er ikke en der kender begræsningens kunst.

Til gengæld lader jeg indlægget stå nogle dage ...

Constance Spry - desværre yder lyset ikke rosen fuld retfærdighed her på billedet.

Harlow Carr

Harlow Carr

Queen of Sweden

Honorine de Brabrant

Rosenresli

Zephirine Drouhin

Alchymist

Alkymist
Gertrud Jekyll

Darcy Bussel - i tæt omfavnelse med en lijle (som bliver stærk orange)

Mme Alfred Carriere

... elsker at tage rosenportrætter - her er Alfred igen:



Benjamin Britten

Blue Moon:



Lark Ascending - Yndlingen over dem alle
Billederne er taget på to forskellige tidspunkter, deraf forskellig belysning



Rhapsody in Blue

Mere Rhapsody

Lady Emma Hamilton:




The Alnwick Rose
... og flere portrætter af Alnwick:



Clair Renaissance:

Tilføj billedtekst


Ukendt rød klatrerose th. og Complicata tv.

Den skønne Odyssey

Graham Thomas

... flankeret af hvid digitalis
Klatrerosen Leverkusen




Med gule langsporede akelejer ved fødderne

Ghislaine Feligonde - snart en showstopper langs flisegangen :)

Burgundy Ice
 
Falstaff

Queen of Sweden
... marcipanrosen over dem alle



Winchester Cathedral

Comte de Chambord
 
Klatrerosen Rosenresli
Ja, det var godt halvdelen af mine roser - en anden gang vil jeg vise nogle der ikke var med her.

Nyd de næste dages regnvejr, mine roser kan egentlig godt bruge lidt vand igen :)

Og god tur til CPH Garden til dem, der skal derind - glæder mig til at se en masse indlæg derfra.



7 kommentarer:

  1. Imponerende mange roser du har. Og smukke er de. Har hørt at skulle være et rigtigt godt rosen år i år :)

    SvarSlet
  2. Skønne skønne rosenbilleder, jo jo vi nyder dem skam. Du har også nogle, jeg ikke har. I år nyder jeg din Mme Alfred, min bliver vist ikke til meget i år, den knækkede jo ned sidste efterår.
    Knus

    SvarSlet
  3. nøøøjjj, så mange kan man da slet ikke ha' :) :) sikke en duft der må være i jeres have, jeg er godt nok meget meget imponeret, og så fine og friske de ser ud - og en lidt regnvejr i morgen kan jeg da godt unde dem.... nu HAR JEG jo været i CPHgarden hi hi - og vi ku' også godt bruge lidt vand her i haven

    SvarSlet
  4. Åhhh og Ihhh og Nåeee, den en smuksak efter den anden :o) Leverkusen kunne måske god få lov at bo i min have, den er godt nok fin :o)
    Jeg glæder mig til Cph Garden på fredag :o)

    SvarSlet
  5. Hej Ulla.Hold da helt op en rosenkavalkade du viser.De er bare så smukke lige nu.
    Kan da se at jeg har 6-7 stk. af dem du viser.
    Der må dufte helt eventyrligt i din have med alle de roser.
    Rigtig dejlig dag Knus Jette

    SvarSlet
  6. Hej Ulla.
    Det er da vildt mange roser du har og den ene flottere end den anden. Tak for synet!
    Kh Lis

    SvarSlet
  7. Hej Ulla.
    Suk, hvor har du mange dejlige, skønne skønne roser. En del af dem har jeg heldigvis også selv, så jeg også selv kan gå ud og nyde dem rigtigt.
    Ellers bliver jeg altid bare så nemt forelsket i de skønne roser. Men jeg synes ikke jeg har pladsen til flere, så heldigt nok jeg også har så mange af de roser du viser:-)
    Knus
    Malene

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.