Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 15. juni 2017

Roser


... MÅ simpelthen lige vise mine blomstrende roser frem - og her er endda slet ikke alle medtaget.

Skulle egentlig lave noget andet lige nu, men her kommer billederne, som jeg tog efter arbejdstids ophør i dag.

Jeg nyder dem stort  (som Linda har opfordret os til - nyd nuet)


Chartreusse de Parma

Samme i modlys

Complicata i går
... og i dag


Rhapsody in Blue
... mere Rhapsody

Lady Emma Hamilton

Astrid Lindgren
 
Jacques Cartier

Gertrud Jekyll

Benjamin Britten

Clair Renaissance
Odyssey

,,,, mere

,,,, endnu mere


Og sidst, men ikke mindst:  ROSENHÆKKEN er sprunget ud:
De kommende måneder vil jeg vise endeløse rækker af billeder af den mest fantastiske Austin rose:

The Alnwick Rose:






Juni er en skøn tid og med al den regn (og rettidig gødning jeg fik lagt ud), så tror jeg at vi får en virkelig god og dejlig rosensæson.



Næste indlæg kommer til at handle om pæoner...


15 kommentarer:

  1. Det er da ren nydelse, den ene skønhed efter den anden :o) nøjjj hvor må det være flot når Rosen hækken springer ud :o) det glæder jeg mig til at se meget mere til.

    Helt fantastisk dejlig weekend til jer.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde :)
      Dejligt at du deler min begejstring for rosenhækken.
      knus

      Slet
  2. Jeg har ventet på din rosenhæk og glædet mig! Så bliv endelig ved med at poste billeder fra den - den er helt fantastisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Aase, du kan tro jeg vender tilbage :)

      Slet
  3. Hej Ulla

    Det ser da rigtig godt ud!
    Her er rigtig mange favoritter!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  4. Sikke en kavalkade af skønheder, det er helt utroligt hvor mange helt vidunderlige roser der findes, godt jeg ikke har plads, jeg ville virkelig ikke vide hvad jeg skulle vælge. Jeg er nu ikke så god til roser, så mine fejler alt muligt, men blomsterne du, blomsterne er så dejlige (så må man bare se bort fra skønhedspletterne på bladene) God snarlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Der findes bare så mange smukke, jeg er jo ved at dåne hver gang fru Høneballe eller Linda eller Tina ruller sig ud med deres roser.
      Mine får også lidt dårligdomme, nogle får rust, andre får lus, men jeg tager det hele med et (anstrengt) smil og prøver at hjælpe roserne forlods med gødning og masser af vand.
      God weekend til dig.

      Slet
  5. Så flot en hæk, det ser godt ud. Min Chartreuse har ikke en gang knopper endnu, det er vist lidt af en skrælling.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Den skal måske nurses lidt ekstra i læ og pavillon? Min chartreuse startede sæsonen i drivhuset.

      Slet
  6. Også jeg er fan af din rosenhæk.

    SvarSlet
  7. VILDT SÅ MANGE ROSER DU ALLEREDE HAR I BLOMST, DE ER SMUKKE HVER OG EN. TÆNK AT HAVE EN HEL ROSENHÆK, DEN ER DA FULDSTENDIG FANTASTISK. GOD DAG TIL DIG, DET HELE BLEV LIGE SKREVET MED STORT :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK FOR DINE BEGEJSTREDE ORD :) JEG TROR VI ER LIGE GODE OM AT BEGEJSTRE HINANDEN :)

      Slet
  8. Det er virkelig en nydelse at følge med i at roserne springer ud, en efter en.... SÅ dejligt. Og du har en skønt udvalg, ikke mindst rosenhækken som virkelig er et hit. :o)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.