Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 29. maj 2017

Nærbilleder



Jeg fik lyst til at fokusere på de små og fine sager i haven lige nu og forsøgte mig med en række nærbilleder.

Men som jeg kom rundt i haven, blev det også til nærbilleder af de større planter.

Jeg føler mig temmelig "rig" lige nu, med alt det der forskønner haven her.



... og nu blev det vist snart madpakke- og sengetid...



Akelejefrøstjerne



Clematis Montana Mayleen

Multiblue clematis
Lodden løvefod


Lupin - håber at den bliver lysegul.
Geranium Phaeum Blauwvoet


Bjerghulsvøb

Sibirisk valmue

Akelejefrøstjerne




Makiyak
Makiyak



Azalea Karminduft

Natviol
Brogetbladet klokkebusk


Nova Zembla

Heidi Klum






Mørkløvet klokkebusk

Biskophat
Ridderspore





Rozanne



Geranium Mayflower

22 kommentarer:

  1. Sikke mange smukke blomster - meget er slet ikke så langt hos mig - bjerghulsvøb synes jeg slet ikke, jeg har set endnu! Men den må være derude.

    SvarSlet
  2. Skønt med smukke nærbilleder, ja vi er rige på smukke planter lige nu. Mine to clematis i æbletræerne er også lige startet med et par blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en skøn tid nu, alting eksploderer simpelthen.

      Slet
  3. Hold nu op du har mange smukke blomster. Jeg er slet ikke så dygtig til at tilpasse blomstring i haven på forskellige tidspunkter. Men det kommer vel. Er meget ny have interesseret. Så jeg suger til mig.

    Smuk aften
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte, har godt læst at din haveinteresse er relativt ny - men sådan var det jo også for mig engang. Nu her jeg "havesmittet" :)

      Slet
  4. Hej Ulla

    Ja, det er godt at gå tæt på de små!
    Og så ser jeg Heidi K - har du allerede roser - imponerende!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Heidi Klum har en del blomster nu - men jeg har snydt - den har stået i krukke i drivhuset indtil for 10 dage siden :)

      Slet
  5. Hej Ulla, ja rigdommen er stor lige i øjeblikket :o) Jeg må sige som Karsten, imponerende at du har Heidi Klum i blomst.
    Her er det begyndt at regne og det skulle blive ved hele dagen, herligt for det har godt nok været tørt udenfor.
    Rigtig god uge til jer, vi ses på Mandag :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Heidi Klum er snyd.... men smuk er hun alligevel. Drivhuset har skærmet hende og lunet hende, sådan at jeg kunne vise hende frem allerede nu :)
      Ja, vi ses på mandag - det glæder jeg mig til.

      Slet
  6. Hej Ulla!
    Här är det fortfarande tulpaner och vårblommor som blommar. Aklejorna står i startgroparna, jag får nog vänta lite till.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, I er lidt bagefter med vejret i forhold til os. Den sidste uges varme har afsluttet tulipansæsonen her i haven. Men så kommer så mange andre ting, bl.a. akelejer, det er dejligt.

      Slet
  7. Vakre nærbilder du har tatt av alle de flotte blomstene dine!
    Den rosa rhododendron du viser ganske langt ned, vet du hva den heter?

    Ha en god dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit - tak - er glad for at du kunne lide billederne. Rhododendronen er desværre ukendt for mig. Vi har overtaget den fra naboen, som ikke ville have den længere og jeg ved ikke navnet.

      Slet
  8. Smukke nærbilleder. Har du en speciel linse?

    SvarSlet
    Svar
    1. næh, det tror jeg ikke. Det er et 18-200 mm objektiv.

      Slet
  9. Fine portrætter af de lokale indbyggere :)

    SvarSlet
  10. Sikke nogle dejlige billeder. Du er god til at fotografere! Jeg er glad for, at du viser biskophat for jeg har nemlig to styks og kunne simpelthen ikke huske hvad de hed! Tak for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :) Biskophatten har en særlig historie, idet den "hang fast i sokkerne" en dag vi var i Haven i Hune (shhh...)

      Slet
  11. Imponerende så mange der er i din rigdom! Rozanne allerede - det er tidligt. Hvor er det generelt dejligt hos dig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rozanne står helt inde langs husmuren mod øst hvor den er godt beskyttet, det er måske derfor.
      Jeg er pjattet med Rozanne :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.