Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 6. september 2011

Opdatering - blomster lige nu

Sikke et regnvejr, det har været i dag - heldigvis var det noget bedre i går hvor jeg tog disse billeder af noget af det, der blomstrer i vores have lige nu.
Så her er en opdatering:

Benjamin Britten fortsætter ufortrødent.

Ingrid Bergmann ligeså:

Her er den skønne Westerland:

Klokkeranker:

Kæmpeverbena - med sommerfugl:

Lyng af forskellige slags:



Clematis Silver Moon har fået endnu flere blomster:

Til sidst lidt af det spiselige, som snart synger på sidste vers. Desværre har jeg ikke gemt navnene på disse tomater, de gule er lidt melede og nok bedst egnede til madlavning, men de mørke (sorte, skulle de være) er fantastiske. Søde og saftige og smager næsten som frugt.



Nu håber vi bare på nogle skønne sensommerdage her i september, og gerne meget snart...

4 kommentarer:

  1. Skønne billeder, godt der er lidt at nyde endnu.
    Vi havde lige et par skønne sensommerdage i sidste uge, men vi kan nemt bruge flere og undvære regn i mindst 14 dage :-)

    SvarSlet
  2. Vakre bilder! Så mye fint som blomstrer hos deg! Her er sommeren på hell, og høsten er rett rundt hjørnet. Det merkes på blomstene...

    Heleneklem

    SvarSlet
  3. Gode billeder.
    Du har endnu meget at kigge på i haven. Bare dejlig.
    Håber på vi får nogle gode dage her i sept. Vi har da noget til gode.

    SvarSlet
  4. Skønne billeder, dejligt der stadig er roser der blomstre, så man kan stikke næsen i og drømmer om sol og varme:o)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.