Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 17. september 2011

Nu er det efterår...

Hvilken fantastisk sensommerdag vi havde i går. Sol og blå himmel og klar luft, skønne efterårsfarver begynder at vise sig på træerne rundt omkring.

Her i haven er der stadig mange roser og clematis, der blomstrer og "småting" rundt omkring, men her er lidt af de grønne indslag:

Spadserestokken er afblomstret, men stadig smuk:


Sukkertopgran og lilkekonvalbusk:
Klokkebusk:

Kirsebærlaurbær, som trænger til at blive studset:

Bemærk de små orange/lilla stedmoderblomster underneden, som stadig blomstrer. Dem såede vi og plantede ud i foråret.

Brombær:

Brombær plukkes ca. hver anden dag, løsfryses til brug i tærter og smoothies, uhm... lækkkert. Lidt marmelade er det da også blevet til.

Et kig langs husets front.


Kan ikke dy mig for at vise endnu en skøn rose...  det er Westerland:



 


Fortsat god lørdag derude...

3 kommentarer:

  1. Uh ja Ulla..... grønt er godt for øjet og netop mere af det vil jeg gerne have indført og er da også godt på vej. Men man fristet ji til stadighed og græsser er noget af det jeg skal have undersøgt nærmere :0)

    Lækker orange rose.

    Dorthe

    SvarSlet
  2. Det var i hvert fald meget efterårsagtigt i dag ovenpå den dejlige dag i går.
    Westerland er bare så smuk.

    SvarSlet
  3. Det var en skøn dag i går. Det har dagen i dag ikke helt kunne leve op til ;-)
    Hvor ser der dejligt ud i din have, og rosen er bare skøn.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.