Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 21. september 2011

Lyset tændes


Det begynder at blive tidligt mørkt nu - så nu kan vi glæde os over de nye olielamper, som vi lige har fået...

Faktisk lidt svært at indfange den hyggelige stemning, men dejligt er det med sådanne ting, når nu efteråret banker på.


Den limegrønne tobaksplante blomstrer stadig og lyser op i bedet foran huset.



Kender I ham her......  ? 
Et andet typisk sensommer/efterårs-fænomen er de mange spindelvæv overalt, og med edderkopper der har travlt med at sidde og vente....   (kan man egentlig have travlt med at sidde stille...?) eller fortære et bytte.

Ret fascinerende, egentlig...

Nu må jeg skynde mig ind til det sædvanlige onsdagsgrin over "Desperate Housewives"... God aften derude.

7 kommentarer:

  1. Ja, det er utroligt så tidligt det bliver mørkt og så er det dejligt, at vi kan tænde de hyggelig lys.

    Ham Peter har vi også mange steder - synes de er store i år. Jeg er da helt sikker på, at de har travlt med at sidde og vente på et bytte, for de er vel sultne!

    Håber du fik dig et dejligt onsdagsgrin :-)

    SvarSlet
  2. Hyggeligt med lys i lampen, når det nu absolut skal blive tidligt mørkt. I dag har det været mørkt det meste af dagen.
    Ja Peter har travlt mange steder i haven, man kan faktisk ikke gå rundt uden at få spindelvæv på sig. Værst når det er i hovedet.

    SvarSlet
  3. Dejligt med lys både ude og inde, her hvor vi går ind i den mørke tid.

    Hader at ramme ind i et spindelvæv i hovedhøjde - uf...tænk hvis en stor fed edderkop følger med......... Har fået for vane, specielt på arbejde, at være lidt opmærksom inden jeg bøjer mig ned mellem to planter her om efteråret ;-)

    SvarSlet
  4. Udendørs lygter er altid hyggelige. Jeg kan dog godt have svært ved at få gang i de olielamper, fordi de som oftest fåe lov at stå ude i regn og rusk.

    SvarSlet
  5. Lubię wieczór w ogrodzie przy świetle lamp, ale nie lubię jak pajęczyna dotknie mojej twarzy ;-(. Pozdrawiam

    SvarSlet
  6. Uha nej - edderkopper og spindelvæv i hår og andre steder,det bryder jeg mig godt nok heller ikke om.

    SvarSlet
  7. Det er så hyggeligt med levende lys - men jeg vil altså hellere sommer og sollys :)

    Alt for længe siden jeg har fået skrevet, det er jeg ked af, tiden flyver.

    Jeg er imponeret over at I har fikset havemøbler allerede. Så er de klar til foråret. Så langt når vi aldrig :)

    kh Anne Mette

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.